افزایش ۷ برابری صادرات گاز ایران ۴ سال پس از لغو تحریم‌ها

افزایش ۷ برابری صادرات گاز ایران ۴ سال پس از لغو تحریم‌ها
مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز گفت: در صورت توافق هسته ای و لغو تحریم ها ایران برنامه دارد طی ۴ سال بعد صادرات گاز خود را ۷ برابر کند و به ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز برساند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد صنعت گاز کشورش به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

عزیزالله رمضانی که در گفت‌وگو با بلومبرگ سخن می گفت با اشاره به موضوع ورود شرکت های خارجی به صنعت گاز ایران گفت:«ما از شرکت های خارجی استقبال می کنیم و سرمایه گذاری آن ها را ارج می نهیم. ما از تکنولوژی جدید استقبال می کنیم».

وی افزود:«در طی 18 ماه گذشته ما مذاکرات بسیاری با شرکت های خارجی داشته ایم».

رمضانی گفت: حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در حاشیه کنفرانس جهانی گاز در ماه ژوئن با مقامات شرکت های بین المللی دیدار داشته است و نصف 100 میلیارد دلار سرمایه ای که ایران نیاز دارد باید از شرکت های خارجی تامین شود.

وی افزود:«ما در پاریس با شرکت های زیادی عمدتا شرکت هایی از اروپا دیدار داشتیم و آن ها بسیار مشتاق مذاکره با ایران بودند».

به گفته رمضانی در صورت توافق هسته ای و لغو تحریم ها ایران برنامه دارد طی چهار سال بعد صادرات گاز خود را هفت برابر کند و به 200 میلیون مترمکعب در روز برساند.

وی گفت: ایران همچنین می خواهد در پنج سال بعد از توافق هسته ای تولید گاز خود را از 800 میلیون مترمکعب در روز کنونی به 1.2 میلیارد مترمکعب در روز برساند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران افزود:«گاز طبیعی طی 20 تا 30 سال آینده سوخت اصلی در جهان خواهد بود. گاز طبیعی جایگزین ذغال سنگ می شود و پس از نفت دومین سوخت مصرفی خواهد شد.»

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۵۱۵