حجم بارشهای کشور ٢٠ درصد کاهش یافته است

حجم بارشهای کشور ٢٠ درصد کاهش یافته است
میزان بارشها در دوره مشابه سال آبی گذشته ٢١٤ میلی متر و دوره درازمدت در همین زمان ٢٢٩ میلی متر ثبت شده است. حجم بارش های کشور نسبت به متوسط بارندگی در درازمدت 20 درصد کاهش یافته است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، با ثبت یک میلی متر بارندگی در هفته گذشته، حجم بارشهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ٩٣) تا پایان هفته سوم خرداد ماه به ١٨٣ میلی متر رسیده که این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش های مدت مشابه سال آبی گذشته ١٤ درصد و در مقایسه با متوسط درازمدت ٢٠ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه رحمت آباد ریگان شهرستان بم در استان کرمان با ١١٩ درصد افزایش بارش بوده و ایستگاه طاشکوئیه در استان هرمزگان با ٨٢ درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

همچنین در یک هفته گذشته ٢ میلی متر بارندگی در حوضه آبریز خزر، یک میلی متر در حوضه دریاچه ارومیه و یک میلی متر در فلات مرکزی ثبت شده و سه حوضه آبریز هامون، سرخس و خلیج فارس و دریای عمان هفته بدون بارش را سپری کرده اند.
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۶۱۹