ساخت دو سد مصوب در سرشاخه های هلیل رود از دستور کار خارج شد

ساخت دو سد مصوب در سرشاخه های هلیل رود از دستور کار خارج شد
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده و با موافقت وزیر نیرو، ساخت دو سد که مطالعات آن انجام شده و قرار بود در سرشاخه های هلیل رود احداث شود، از دستور کار خارج شد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده، فرج الله عارفی شامگاه شنبه در جمع مردم جبالبارز شمالی با بیان اینکه استان کرمان دچار تنش آبی است افزود: در گذشته و با بی توجهی کامل مسوولان وقت با تصویب احداث چهار سد و 24 آبگیر، مقدماتی فراهم شد که آب بر روی شهرستان های جنوبی بسته شود و هیچ کس توجهی به این موضوع نکرد. 

وی بیان کرد: در یکی 2 سال اخیر در زمینه حذف این سدها و آبگیرها پیگیری های زیادی انجام شد و دو هفته پیش در دیداری که با وزیر نیرو داشتم وی را متقاعد کردم و دستور دادند ساخت دو سد از این چهار سد بالا دست هلیل رود از دستور کار خارج شود. 

عارفی بیان کرد: حضور و بازدیدی که سال گذشته با وزیر نیرو با هلی کوپتر از هلیل رود و سرشاخه های آن داشتیم تاثیری زیادی در حذف این دو سد داشت. 

وی همچنین با اشاره به سفر چند وقت قبل وزیر جهاد کشاورزی به جنوب کرمان افزود: در این سفر، وزیر نسبت به جاری شدن آب 24 آبگیر احداث شده قول مساعد داد که امیدواریم هرچه سریعتر انجام شود. 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه از ابتدای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به دنبال طرح انتقال آب از دریای عمان به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بوده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که با یاری پروردگار، قرارداد این طرح منعقد و عملیات آن آغاز شده است. 

عارفی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان کاری ماندگار است ادامه داد: به پایان رسیدن این طرح ممکن است هفت الی هشت سال به طول انجامد اما قطعا به پایان خواهد رسید. 

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با تلاش خوب مجموعه علوم پزشکی شاهد تحولاتی ماندگار بوده ایم. 

وی اظهار داشت: تجهیز بیمارستان های جیرفت و بازسازی و ساخت بخش های جدید از مهمترین تحولات در بیمارستان جیرفت در چند سال اخیر بوده است. 

وی گفت: مجوز بیمارستان های جیرفت و عنبرآباد در دولت قبل گرفته شد و با همکاری خوب دولت و وزیر فعلی اعتبارات لازم تخصیص یافت عملیات اجرایی بیمارستان عنبرآباد آغاز شده و عملیات ساخت بیمارستان جیرفت در سال جاری شروع می شود. 

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده 180 در مجلس نهم احیا شد، افزود: سال گذشته 28 میلیارد تومان و امسال 42 میلیارد تومان سهم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از این اعتبارات بوده است. 

وی گفت: این اعتبارات استانی و بدون دخالت وزارتخانه و استانداری مستقیما به شهرستان می آید که در بسیاری از زمینه ها خصوصا راهسازی در سال جاری و گذشته کمک زیادی به منطقه کرده است. 

وی با اشاره به انجام کارهای زیرساختی و بلندمدت در منطقه بیان کرد: احداث باند بین المللی برای هواپیماهای پهن پیکر یکی از کارهایی بود که در مجلس پیگیری و احداث این باند و از سرگیری پروازها در فرودگاه جیرفت پس از 2سال تلاش انجام شد. 

وی با اشاره به احداث کارخانه 250 هزار تنی محصولات کشاورزی در عنبرآباد بیان کرد: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های کشور است که به نقطه پایانی خود رسیده و در آینده نزدیک فاز اول آن افتتاح خواهد شد. 

عارفی ادامه داد: در منطقه نیاز به سه کارخانه فرآوری و سه پایانه صادراتی دیگر داریم تا پازل ساماندهی محصولات کشاورزی تکمیل شود و انشالله در یک فرصت پنج الی شش ساله این اتفاق خواهد افتاد. 
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۵۶۶