قیمت نفت به مرز ۶۴ دلار رسید

قیمت نفت به مرز ۶۴ دلار رسید
در حالی که وقوع یک طوفان می تواند بر فعالیت های اکتشافی در خلیج مکزیک تاثیر بگذارد‌ قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، در حالی که وقوع یک طوفان که می تواند بر فعالیت های اکتشافی در خلیج مکزیک تاثیر بگذارد، موجب تقویت قیمت نفت خام آمریکا شده، و حملات هوایی آمریکا به یمن قیمت نفت برنت را افزایش داده، قیمت ها امروز تثبیت شد.
در خاورمیانه، و در حالی که طرف های مختلف درگیری در یمن خود را برای مذاکراتی که قرار است روز دوشنبه در ژنو آغاز شود آماده می کنند، جنگنده های ائتلاف به رهبری سعودی دیروز صنعا را بمباران کردند.
در آمریکا، بروز یک طوفان حاره ای در جنوب خلیج مکزیک تولید نفت در این منطقه را تهدید می کند و این مسئله موجب  افزایش قیمت نفت شده است.
در نتیجه این تحولات، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا از پایین ترین رقم جلسه امروز یعنی 59 دلار و 62 سنت، به 59 دلار و 93 سنت رسیده است. قیمت نفت برنت نیز از پایین ترین رقم دوشنبه به 63 دلار و 91 سنت رسیده است.
مقامات امنیت دریایی روز دوشنبه گفتند، در آسیا، یک تانکر متوسط حامل فرآورده های نفتی اخیرا در نزدیکی سواحل مالزی و نزدیک سنگاپور گم شده که احتمالا دومین تانکر به سرقت رفته در ماه جاری است. با این حال تجار گفتند این محموله کوچکتر از آن بوده که بر قیمت ها تاثیر بگذارد.
به رغم تثبیت قیمت ها، تحلیلگران گفتند، بازارهای نفت همچنان با فزونی عرضه مواجه است.
بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: «آمارهای پایه ای نشان می دهد که بازار نفت با فزونی روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت مواجه است.» این بانک افزود، به دلیل افزایش قیمت های اخیر پیش بینی خود از قیمت متوسط نفت خام آمریکا  و نفت برنت در سال 2015 را افزایش داده و به ترتیب به 55 دلار و 10 سنت و 60 دلار رسانده است، در حالی که این ارقام قبلا 48 دلار و 60 سنت و 52 دلار و 50 سنت بود.
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۵۵۱