بخش خصوصی با فروش 20 درصد نفت، نرخ ارز را تثبیت می کند

بخش خصوصی با فروش 20 درصد نفت، نرخ ارز را تثبیت می کند
رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در همایش سالانه اعضای این اتحادیه با اعلام تحقق فروش 14 میلیارد دلاری فروش فراورده های نفتی در 9ماهه امسال تاکید کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد با فروش 20 درصد از نفت، ضمن تامین نیازمندی های داخلی، نرخ برابری ارز را با ریال تثبیت کند.

به گزارش اوپکس، خسروجردی در این همایش که با حضور تعدادی از مدیران دولتی و بیش از 200 مدیر ارشد خصوصی صادرات نفت و فراورده های نفتی برگزار شد، گفت: سال قبل فروش نفت و فراورده های نفتی بخش خصوصی 14 میلیارد دلار بود که خوشبختانه این مبلغ در 9 ماهه امسال محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال به 18 میلیارددلار برسد.
رئیس اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی، بخش خصوصی نفت را بازوی دولت و نظام دانست و گفت: ما امروز در سنگر کسب و کار و صنعت، حراست از خون شهیدانی را بر عهده داریم که برای دفاع از اهداف انقلاب اسلامی جان شیرین خود را از دست دادند.
وی با اشاره به این که ما همیشه با غرب درگیر جنگ نرم یا سخت بوده ایم، تصریح کرد: این که عده ای فکر کنند با نزدیک شدن به غرب ممکن است مشکلات کمتر شود باید بدانند که بر اساس خط قرمزهایی که وجود دارد این اتفاق رخ نخواهد داد. ازسویی خط قرمز غرب عبور از افکار صهیونیسم است و کسی تصور عبور از آن را نمی کند و در مقابل آن نیز هرگونه نزدیکی به آمریکا یا رژیم صهیونیستی از سوی دولتمردان و حتی مردم عادی ایران ممکن نیست. البته ما و دولت با 99 درصد مردم آمریکا مشکلی نداریم و آن یک درصد نیز به خود مردم آمریکا نیز ستم می کنند.
وی ادامه داد: تلاش ما ارتقاء بخشیدن اقتصاد است و امیدواریم با تلفیق رهنمودهای مدیران دستگاههای دولتی، راهبردهای سال آینده خود را تدوین نماییم و به اهداف سند چشم انداز 1404 نزدیکتر شویم. 
وی افزود: در حال حاضر این اتحادیه با همکاری بخش های خصوصی دیگر به دنبال تشکیل کنسرسیوم‌هایی است که بتواند بیش از پیش در انجام عملیات‌های نفتی وارد شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه، صادرات فرآورده، سوآپ، صادرات نفت با حجم‌های مختلف، بانکرینگ و ترانزیت را از جمله این کنسرسیوم‌ها برشمرد.

گزارش تصویری ششمین همایش صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی

 

۲۰ دی ۱۳۹۰ ۱۶:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۱۱۶