مسیرسازی ٩٣ کیلومتر از خطوط منطقه ٥ انتقال گاز انجام شد

مسیرسازی ٩٣ کیلومتر از خطوط منطقه ٥ انتقال گاز انجام شد
مسیر ٩٣ کیلومتر از خطوط محدوده عملیاتی منطقه پنج عملیات انتقال گاز، تسطیح شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال «عملیات تسطیح مسیر» توسط مرکز بهره برداری خطوط لوله شیراز آغاز شده و هم اکنون تداوم دارد.

حمید خدری افزود: عملیات تسطیح مسیر بخشهایی از خط انتقال گاز شیراز - فیروزآباد و خط گازرسانی به شهر میمند به طول ٩٣ کیلومتر انجام شده است.

وی یادآور شد: به همین منظور با جابجایی و انتقال ماشین آلات ساختمانی، کار تسطیح مسیر خط لوله  شیراز - کازرون نیز آغاز شده است.

خدری با اشاره به مشکلات محلی عملیات تسطیح مسیر خطوط انتقال گاز، تصریح کرد: امسال نیز عملیات تسطیح مسیر با پاسخگویی و هشدار به مجاوران حریم و متقاعد ساختن آنها به رعایت مقررات حریم خطوط لوله همراه بوده است.

مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز ضمن تشکر از کارکنان بهره برداری خطوط لوله شیراز از عموم مردم و مجاوران خطوط انتقال گاز خواست تا با رعایت مقررات حریم خطوط انتقال گاز، این منطقه را  در صیانت از سرمایه های ملی یاری رسانند.

به گزارش شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز به عنوان یکی از مناطق ١٠ گانه شرکت انتقال گاز ایران، زنجیره میانی بخش بالادستی (پالایشگاه های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان) و بخش پایین دستی (شرکتهای گاز استانی) محسوب می شود که با انتقال ٧٠ درصد گاز کشور از این مبادی به نقاط مصرف، عنوان گلوگاه را به خود اختصاص داده است.

این منطقه با برخورداری از چهار هزار و ٢٠٠ کیلومتر خط لوله و ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، سال گذشته ١٣١ میلیارد مترمکعب گاز را به مراکز مصرف منتقل کرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۵۴۳