برنامه افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به ۶۰ میلیارد دلار

برنامه افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به ۶۰ میلیارد دلار
دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران موسوم به «ایران پروژه» طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ مردادماه در شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالحمید اسدیان مسئول اجرایی نمایشگاه ایران پروژه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به 17 سند همکاری همه جانبه بین تهران - عشق آباد که در اسفند سال گذشته از سوی روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در عشق آباد به امضاء رسید، هر دو طرف مصمم هستند تا حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی خود طی 10 سال آینده را به 60 میلیارد دلار برسانند.

وی ادامه داد: به همین منظور اتاق بازرگانی ترکمنستان طی نامه ای خواستار حضور کالا و محصولات تولیدی جمهوری اسلامی ایران که مورد نیاز در بخشهای مختلف ترکمنستان می باشد، شده است و بناداریم در نمایشگاه ایران پروژه امسال از طریق برگزاری کارگاه های تجاری بین دو طرف و بهره گیری از ظرفیت های نمایشگاه، زمینه تهاتر گاز این کشور با کالا و خدمات ایران فراهم شود.

اسدیان تصریح کرد: دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران موسوم به «ایران پروژه» طی روزهای 28 تا 30 مردادماه در شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان برپا می شود.

وی افزود: نمایشگاه مردادماه امسال با رویکرد تهاتر گاز با کالا و خدمات ایرانی برگزار می شود و شرکت های توانمند ایرانی می توانند در حوزه تولیدات صنعتی و صاردات خدمات فنی و مهندسی در آن حضور یابند.

مسئول اجرایی نمایشگاه ایران پروژه اذعان داشت: پس از ماه مبارک رمضان نیز مسوولان بلندپایه ایران و ترکمنستان طی یک نشست مشترک راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه را بررسی خواهند کرد و این رویداد تاثیر و تأکید به سزایی بر تسهیل ورود شرکت های ایرانی به بازار ترکمنستان خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در سال 2014، ایران با ترکمنستان بالاترین افزایش سطح مراودات و مبادلات تجاری را در بین جمهوری های تازه استقلال یافته شوروی سابق(CIS) حتی بالاتر از ایران و روسیه را دارا بوده است.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۶۵۷