دکل‌های حفاری نفت آمریکا مجددا کاهش یافت

دکل‌های حفاری نفت آمریکا مجددا کاهش یافت
شرکت‌های حفاری نفت آمریکا این هفته در هر یک از حوضه‌های نفتی پرمیان و باکن یک دکل به دکل‌های حفاری خود اضافه کردند. این درحالی است که جدیدترین آمار بیکر هیوز، نشان می‌دهد دکل‌های حفاری فعال در مجموع کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، این افزایش دکل‌ها نشان می‌دهد که افزایش قیمت نفت در حال ترغیب تولیدکنندگان به بازگشت به میادین پس از شش ماه رکود فعالیت است.

شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد: در مجموع شرکتهای حفاری تعداد دکل‌ها را این هفته چهار مورد کاهش دادند. این بیست و هشتمین هفته متوالی کاهش دکل‌های حفاری در آمریکا است و تعداد دکل‌های فعال در این کشور به 631 دکل رسید که پایین ترین رقم از اوت 2010 تاکنون است.

بیکرهیوز افزود: تعداد دکل‌های حفاری در حوضه پرمیان بزرگترین میدان نفت شیل آمریکا در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو این هفته به 232 دکل‌ رسید که یک مورد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

شرکتهای حفاری همچنین یک دکل به تعداد دکل‌های فعال در حوضه باکن در داکوتای شمالی افزودند.

بهای نفت سبک آمریکا در معاملات روز جمعه به دلیل پیش بینی تولیدکنندگان شیل مبنی بر تداوم روند رشد بهای نفت در سال جاری به سمت 59 دلار در هر بشکه تنزل کرد.

جیم ریترباخ تحلیلگر نفتی در ایلی نویز گفت: مادامیکه کاهش در سکوهای به معنی کاهش تولید نفت شیل نیست نمی‌تواند باعث افزایش قیمت نفت شود.

وی پیش بینی کرد که شمارش دکل‌ها تا پایان ماه جاری افزایش پیدا کند.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا طی چهار هفته گذشته در محدوده 9 میلیون و 600 هزار بشکه در روز بوده که بالاترین سطح از اوایل دهه 70 تاکنون است.

شرکتهای حفاری طی شش ماهه گذشته و نسبت به اکتبر گذشته که تعداد دکل‌ها به رقم بی سابقه 1609 مورد رسیده بود، بیش از نیمی از دکل‌ها را تعطیل کرده اند.

بهای نفت آمریکا در ماه مارس نسبت به ژوئن گذشته که حدود 107 دلار در هر بشکه بود بیش از 60 درصد کاهش یافت و به بشکه ای 42 دلار سقوط کرد زیرا تولیدکنندگان در آمریکا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و دیگر تولیدکنندگان به رغم نبود تقاضا، تولید خود را به سطح بی سابقه ای رساندند.

اوپک برای پس گرفته سهم بازار خود و بیرون راندن تولیدکنندگان پرهزینه نظیر شرکتهای حفاری نفت شیل و پایین نگه داشتن قیمت‌ها برای تشویق تقاضا، تولید خود را کاهش نداد.

سیاست اوپک تاحدودی جواب داد و شرکتهای نفتی آمریکایی سرمایه گذاریهای خود را کاهش دادند اما اکنون که قیمت نفت به محدوده 60 دلار بازگشته انتظار نمی‌رود مجددا حفاری‌های خود را افزایش دهند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۶۵۳