وزیر نفت ونزوئلا :اوپک در بازی جدید غرب علیه ایران وارد نمی‌شود

وزیر نفت ونزوئلا :اوپک در بازی جدید غرب علیه ایران وارد نمی‌شود
وزیر نفت ونزوئلا با اشاره به این که تحریم ها علیه ایران بازار جهانی نفت را بی ثبات کرده است گفت: اوپک در بازی جدید غرب برای تحریم نفت ایران شرکت نخواهد کرد.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پرس تی وی، رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا گفت، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در بازی جدید غرب در اعمال تحریم علیه نفت ایران شرکت نخواهد کرد.
رامیرز، روز سه شنبه در جریان دیدار روسای جمهور ایران و ونزوئلا گفت: «اوپک درگیر موضوع ایران نخواهد شد.»
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین بخش از سفر پنج روزه خود به چند کشور آمریکای لاتین دیروز وارد کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شد. در ادامه احمدی نژاد قرار است با سفر به نیکاراگوئه در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رئیس جمهور منتخب این کشور شرکت کند.
رئیس جمهور ایران همچنین به کوبا و اکوادور نیز سفر خواهد کرد و با مقامات این کشورها در خصوص گسترش مناسبات دو جانبه به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.
رامیرز همچنین تاکید کرد، تحریم های آمریکا علیه ایران موجب بی ثباتی در بازارهای جهانی نفت شده است.
بر اساس این گزارش، اوپک، در بیانیه تبیین استرتژی سالانه خود در سال 2011،  اعلام کرد که ونزوئلا، از اعضای موسس این سازمان، جای عربستان را در بین دارندگان بزرگترین ذخائر نفتی این سازمان گرفته است.
رشد ذخائر نفتی کشورهای عضو اوپک اخیرا با کشف میادین نفتی جدید در ونزوئلا رشد چشمگیری داشته، به نحوی که ذخائر نفتی این کشور از 211.2 میلیارد بشکه در سال 2009 به 296.5 میلیارد بشکه رسیده است.
در دسامبر 2011، آمریکا، انگلیس و کانادا اقدام به اعمال تحریم های یکجانبه علیه صنعت ایران و سیستم مالی جمهوری اسلامی ایران کردند.
۲۲ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۲۳
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱