مبارزه با قاچاق سوخت با آزادسازی قیمت

مبارزه با قاچاق سوخت با آزادسازی قیمت
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی مهمترین راهکار مبارزه با قاچاق سوخت را جهانی شدن قیمت ها و نظارت بیشتر بر خروج فرآورده های سوختی از پالایشگاهها عنوان کرد.


احمد صرامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از جذابیت های خرید فرآورده های سوختی در ایران این است که نسبت به کشورهای همسایه از قیمت پایین تری برخوردار است به همین خاطر جذابیت قاچاق آن همیشه زیاد است.

وی افزود: در جلسات متعددی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم برای کاهش قاچاق فرآورده ذهای نفتی پیشنهاداتی را ارائه دادیم و تقاضا کردیم که حداقل قیمت ها را به قیمت های جهانی برسانند ولی به خاطر مسائل داخلی موضوع آزادسازی قیمت ها با وقفه مواجه شده است.

صرامی با بیان اینکه علاوه بر آزادسازی قیمت ها باید در فروش فرآورده های نفتی نیز سازوکارهای جدیدی نهادینه شود، اذعان داشت: پالایشگاهها و مراکزی که فروش فرآورده های سوختی را انجام می دهند بهترین محل و امن ترین محل برای پایش و بازرسی است و اگر بازرسی های مربوطه در مبدأ تولید انجام گیرد نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: مهمترین راهکار این است که قیمت ها به قیمت جهانی برسد و پایش و نظارت بر صدور و خروج فرآورده های سوختی از پالایشگاهها با نظارت بیشتر انجام شود.

۲۷ دی ۱۳۹۰ ۱۷:۳۹
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۳۸