رکورد زنی تولید متانول پتروشیمی فن آوران

رکورد زنی تولید متانول پتروشیمی فن آوران
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران گفت: در سال ٩٣ واحد متانول پتروشیمی فن آوران با ثبت رکورد جدید تولید توانست بیش از ظرفیت اسمی نصب شده یک میلیون تنی خود، تولید داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علی نظرپور اظهار کرد: واحد متانول با ظرفیت سالانه یک میلیون تن، واحد مونوکسید کربن با ظرفیت ١٤٠ هزار تن در سال و واحد اسید استیک با ظرفیت سالانه ١٥٠ هزار تن از جمله سه واحد پتروشیمی فن آوران به شمار می روند که همه آنها در مدار بهره برداری است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی فن آوران با لیسانس شرکت هالدورتاپس دانمارک در سال ١٣٨٣ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران تصریح کرد: فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسید استیک و منواکسید کربن به منظور صادرات، استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

نظرپور با بیان این که پتروشیمی فن آوران دومین تولید کننده متانول در کشور است، گفت: این شرکت، ششمین تولید کننده بزرگ متانول در خاورمیانه است و رتبه هجدهم را در میان تولیدکنندگان متانول جهان دارد.

وی افزود: در سال ٩٣ واحد متانول پتروشیمی فن آوران با ثبت رکورد تازه تولید توانست بیش از ظرفیت اسمی نصب شده یک میلیون تنی تولید داشته باشد و تولید یک میلیون و ٧٣١ تن را در این سال به ثبت برساند.

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۴۶۴