ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی

ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، پس از قوت گرفتن احتمال توافق میان یونان و کشورهای طلبکار آن، قیمت های نفت پس از دو روز کاهش، دیروز (جمعه) تغییر چندانی را تجربه نکردند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، این در حالی است که دستیابی قطعی ایران به توافق نهایی و لغو تحریم ها علیه این کشور با دشواری هایی روبرو شده است.

دیروز قیمت نفت خام برنت دریای شمال، پس از دو روز کاهش، افزایش اندکی را تجربه کرد، اما قیمت نفت خام آمریکا کاهش پیدا کرد.

پس از آنکه پیش بینی شد، آمار دکل های حفاری فعال این کشور که معیاری برای اندازه گیری سطح تولید این کشور در آینده است، بزودی شروع به افزایش می کند، قیمت نفت خام آمریکا به کاهش خود ادامه داد.

شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، شمار دکل های حفاری این کشور این هفته 3 واحد کاهش یافت که کمترین کاهش در پنج هفته اخیر است.

مت اسمیت مدیر بخش تحقیقات نفت شرکت کلیپر دیتا واقع در نیویورک گفت: احتمالا هفته آینده کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا به پایان خواهد رسید.

یک بمب گذاری انتحاری توسط داعش در کویت که 25 کشته و بیش از 200 زخمی به جای گذاشت، موجب افزایش نگرانی ها در مورد امنیت این کشور شد و به افزایش قیمت نفت برنت کمک کرد. 

دیگر تنش ها شامل حمله تروریستی در فرانسه، کشته شدن 28 نفر در تونس از جمله چند جهانگرد غربی، به دلیل تیراندازی و کشتن دست کم 145 نفر از شهروندان سوریه در شمال این کشور بوسیله داعش نیز تاثیراتی با شدت متفاوت بر بازارهای جهانی نفت گذاشتند. 

فیل فلاین تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: اگر راه حلی برای مساله یونان وجود داشته باشد، می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت نفت باشد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن 0.1 درصد بالا رفت و به 63.26 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت این هفته 0.3 درصد بالا رفت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک 0.1 درصد کاهش یافت و به 59.63 دلار در هر بشکه رسید.
۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۷