ارز دو نرخی، روحیه رقابت را در صنعت پتروشیمی کاهش داده است

ارز دو نرخی، روحیه رقابت را در صنعت پتروشیمی کاهش داده است
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که دو نرخی بودن ارز میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شکاف ایجاد کرده است، گفت: دادن همزمان ارز با نرخهای متفاوت روحیه رقابت را در صنعت پتروشیمی کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عباس شعری مقدم با بیان این که هم اکنون بیش از ٢٠ هزار واحد و کارخانه در صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور وجود دارد، گفت: تعداد به نسبت زیادی از این واحدها به دلایل مختلف با ظرفیت پایین کار می کنند و یا متوقف هستند، از این رو شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال کشف و حل دلایل اصلی این موضوع است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال برطرف کردن موانع موجود برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی کشور است، گفت: برگزاری همایشها و کنفرانسهای بین المللی و داخلی با حضور سرمایه گذاران می تواند در جلب اعتماد آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

شعری مقدم گفت: در همین مقطع زمانی و با وجود تحریمها، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری برای مشارکت در طرحهای پتروشیمی ابراز تمایل کرده اند که البته در صورت کنار رفتن تحریمها، بر تقاضاها افزوده می شود.

وی افزود: هم اکنون سرمایه گذاران خواستار تعیین قیمت گاز و چگونگی تغییر قیمت آن در درازمدت هستند که امیدواریم با تعیین این میزان، سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی تسهیل شود.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۴۰۸