سرمایه گذاری ٤,٧ میلیارد دلاری برای گازرسانی به ١.٥ میلیون نفر

سرمایه گذاری ٤,٧ میلیارد دلاری برای گازرسانی به ١.٥ میلیون نفر
صنعت گاز برای اجرای پروژه های خود در سال ٩٤ به بیش از ١٠ میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد که با اختصاص این منابع، رکورد سرمایه گذاری بخشهای دولتی و خصوصی در این صنعت شکسته شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار با تشریح مهمترین برنامه های صنعت گاز در سال ٩٤ اظهار کرد: با ٤,٧ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش ساخت شبکه های گازرسانی به شهرها و روستاها، تا پایان امسال ١.٥ میلیون نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

اختصاص ١,٨ میلیارد دلار اعتبار برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان

حمیدرضا عراقی همچنین از سرمایه گذاری ١,٨ میلیارد دلاری با هدف توسعه شبکه گاز استان سیستان و بلوچستان و گازرسانی به صنایع و نیروگاهها در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر این، با هدف تکمیل خط لوله ششم سراسری و انتقال گاز به عراق، ٢.٥ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در اولویت قرار گرفته است.

رکورد سرمایه گذاری در صنعت گاز شکسته می شود

وی، اختصاص معادل ١,٣ میلیارد دلار منابع اعتباری به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برای تکمیل خطوط لوله و تعدادی از تاسیسات تقویت فشار را از دیگر برنامه های این شرکت در سال ٩٤ اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع، امسال رکورد جدیدی در بخش سرمایه گذاری صنعت گاز ثبت می شود.

تدوین نسل جدید قراردادهای سرمایه گذاری در صنعت گاز

معاون وزیر نفت با اشاره به تدوین نسل جدید قراردادهای سرمایه گذاری در صنعت گاز تصریح کرد: قراردادهای جدید BOO، BOT برای واگذاری تعدادی از پروژه های گاز به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش دوبرابری تولید گاز در برنامه ششم توسعه

وی با اشاره به واگذاری پروژه های ذخیره سازی گاز و مدیریت گازرسانی به شهرها و روستاها در قالب قراردادهای BOO و BOT به بخش خصوصی، تاکید کرد: تدوین برنامه ششم توسعه در صنعت گاز پایان یافته و پیش بینی می کنیم در صورت اجرای این برنامه بلند مدت، تولید گاز ایران با افزایش دو برابری به سالانه ٤٠٠ میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۶۱۱