واریز ٧١٢ میلیارد ریال درآمد فروش نفت گاز جایگاه باشماق به خزانه دولت

واریز ٧١٢ میلیارد ریال درآمد فروش نفت گاز جایگاه باشماق به خزانه دولت
از ابتدای اجرای طرح فروش مرزی"باک پر" نفت گاز در جایگاه مرزی باشماق مریوان تا پایان خردادماه امسال، ٧١٢ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با بیان این که فروش مرزی باک پر نفت گاز از دهم شهریورماه پارسال در مرز باشماق آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح، درآمد حاصل از فروش این فرآورده (نفت گاز) را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

فریدون یاسمی افزود: در این مدت (دهم شهریورماه پارسال تا خردادماه امسال) درآمد حاصل از اجرای طرح فروش باک پر نفت گاز، ٧١ میلیارد و دویست میلیون تومان  بوده است.

وی با بیان این که درآمد حاصل از فروش نفت گاز، در مدت مشابه سال قبل (قبل از اجرای طرح فروش مرزی باک پر) ١٩٤ میلیارد ریال بود، تصریح کرد: اختلاف ریالی حاصل از فروش نفت گاز در دو بازه زمانی قبل و بعد اجرای این طرح نشانگر آن است که اجرای طرح باک پر نفت گاز،  ضمن تاثیر بر درآمدزایی حاصل از فروش این فرآورده نفتی، منجر به کاهش قاچاق آن نیز شده است.

یاسمی تاکید کرد: با اجرای طرح فروش مرزی باک پر نفت گاز، خروج فرآورده از مجاری غیر مجاز به کمترین حد ممکن رسیده است.

جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۵۴۷