قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از ٣ دلار کاهش یافت

قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از ٣ دلار کاهش یافت
عرضه مازاد بنزین در بازار سنگاپور، قیمت این فرآورده نفتی را در هفته منتهی به ٢٦ ژوئن (جمعه، ٥ تیرماه) در بازار سنگاپور بیش از سه دلار کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٦ ژوئن نسبت به هفته پیش از آن ٣ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٨٤ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید.

بالا بودن سطح ذخیره سازی بنزین در آمریکا که یکی از مقاصد صادراتی پالایشگران فعال آسیا برای ارسال محموله های بنزین است سبب عرضه مازاد این فرآورده نفتی در این منطقه شده است.

قیمت نفت گاز نیز در هفته مورد بررسی با ٥٩ سنت کاهش به ٧٤ دلار و ٩سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٥٤ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و٤٧سنت کاهش را نشان می دهد.

تقاضا برای نفت گاز از سوی برخی کشورها، بویژه استرالیا با کاهش روبرو شده است و با توجه به عدم اختلاف چشمگیر قیمت نفت گاز در آسیا با سایر بازارها، پالایشگران فعال در آسیا، ارسال این فرآورده نفتی را به سایر بازارها اقتصادی نمی دانند.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٩٧ سنت کاهش یافت و به ٩١ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک نیز ٢ دلار و ١٢ سنت کاهش یافت و ١٠٣ دلار و ٢٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۴۹۷