تولید سالانه 9 میلیارد مترمکعب گاز از میدان گازی کیش

تولید سالانه 9 میلیارد مترمکعب گاز از میدان گازی کیش
با توسعه فاز یک میدان گازی کیش سالانه حدود ٤ میلیون بشکه میعانات گازی و سالانه ٩ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، با مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر اختصاص 1.4 میلیارد دلار اعتبار در شورای اقتصاد، طرح توسعه میدان گازی کیش شتاب می گیرد.

در جلسه اخیر شورای اقتصاد که با حضور معاون اول رییس جمهوری و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار شده تخصیص این اعتبار با استناد به ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید به تصویب رسیده است.

پیش بینی می شود که با اجرای این پروژه سالانه حدود ٤ میلیون بشکه میعانات گازی و سالانه ٩ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید شود.

پیش از این، مدیران شرکت مهندسی وتوسعه نفت که مسوولیت توسعه میدان گازی کیش را عهده دار هستند، اعلام کرده بودند که فاز اول این میدان در زمستان سال جاری، به بهره برداری می رسد. 

میدان گازی کیش در زیر جزیره کیش در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری، در جوار جزایر هندورابی و در فاصله 60 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد.

طرح مذکور از دو بخش تاسیسات سرچاهی در جزیره کیش، سکوهای دریایی تولید گاز و تاسیسات پالایشگاهی در ساحل سرزمین اصلی در منطقه گرزه واقع در استان هرمزگان تشکیل شده است. 

به منظور رعایت اصول زیست محیطی در جزیره کیش، همه تاسیسات پالایشگاهی این طرح در منطقه گرزه در ساحل سرزمین اصلی در مجاورت بندر آفتاب اجرا می شود.

عملیات حفاری این میدان گازی که دومین میدان گازی بزرگ خلیج فارس شناخته می شود توسط شرکت ملی حفاری در حال انجام است.

پیش بینی می شود که روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز از این میدان برداشت شود که برای فراورش به بندر آفتاب (واقع در منطقه گرزه) منتقل می شود.
۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۵۶۲