موسم خصوصی سازی شرکت ملی نفت ایران در فرابورس

موسم خصوصی سازی شرکت ملی نفت ایران در فرابورس
مدیر عامل فرابورس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر برای نخستین بار شرکت ملی نفت ایران شرکت های زیر مجموعه خود را از طریق بازار سوم عرضه خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرابورس ایران، 'مصطفی امید قائمی' اعلام کرد: پیش از این بارها تلاش هایی مبنی بر حضور شرکت ملی نفت ایران در بازار سرمایه شده بود، اما این مساله محقق نشده بود.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در فرابورس، سازمان خصوصی سازی و مساعدت های هیات عالی واگذاری این مساله محقق شد و در روز های 16 و 17 بهمن ماه جاری، دو شرکت از ملی نفت ایران به صورت بلوکی در فرابورس عرضه خواهد شد.

امید قائمی با اشاره به برنامه های ویژه فرابورس در دهه فجر گفت: در نخستین روز دهه فجر، ذوب آهن را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دولتی در بازار دوم فرابورس عرضه عمومی خواهیم کرد، شرکتی که به نوعی خصوصی سازی و واگذاری آن طلسم شده بود و حتی پیش از این 2 بار در بورس پذیرش شده بود.

وی ادامه داد: دیگر برنامه ویژه فرابورس در دهه فجر عرضه 100 درصد از سهام شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در 16 بهمن و عرضه 100درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در 17 بهمن را در دستور کار قرار دارد که هر دو شرکت متعلق به شرکت ملی نفت ایران هستند و این عرضه ها خود نقطه عطفی در خصوصی سازی در بازار سرمایه به حساب می آید.

امید قائمی در خصوص جزئیات عرضه شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب توضیح داد: در 16 بهمن تعداد 24 میلیون و 900 هزار و 100 سهم که یک میلیون و 245 هزار و 5 سهم آن ترجیحی است، معادل 100 درصد از سهام این شرکت در بازار سوم فرابورس و به ارزش پایه هر سهم آن شش هزار و 356 ریال و ارزش کل آن 158 میلیارد و 265 میلیون و 35 هزار و 600 ریال عرضه می شود.

وی تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل چهار میلیارد و 747 میلیون و 951 هزار و 68 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیر عامل فرابورس در خصوص عرضه شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یادآور شد: 8.2 میلیون سهم معادل 100 درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت را که از این تعداد سهم 411 هزار و 323 سهم آن ترجیحی است، 17 بهمن در بازار سوم فرابورس عرضه می شود.

وی در خصوص قیمت سهام این شرکت گفت: قیمت پایه هر سهم 80 هزار و 722ریال، به صورت نقد یا نقد و اقساط که 30 درصد آن نقد و مابقی به صورت اقساط چهار ساله پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در زمینه اجاره و یا خرید هرگونه وسائط نقلیه و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی، انجام فعالیت های پیمانکاری و تصدی به هرگونه عملیات بازرگانی فعالیت می کند و 82.2 میلیارد ریال سرمایه دارد.

مدیر عامل فرابوس در پایان تاکید کرد: خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 19 میلیارد و 924 میلیون و 183 هزار و 704 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۰۸
عمومی فرابورس ایران |
تعداد بازدید : ۱,۰۶۱