تفاهمنامه همکاری پژوهشی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت ملی حفاری امضا شد

تفاهمنامه همکاری پژوهشی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت ملی حفاری امضا شد
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از امضاء تفاهمنامه همکاریهای پژوهشی میان این شرکت و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، مهدی عرشیان روز دوشنبه (٢٢ تیرماه) در این باره گفت: این تفاهمنامه در راستای توسعه  آموزش و فنون تخصصی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه امضاء و مبادله شد.

وی هدف این همکاری را گسترش ارتباطات و استفاده بهینه از ظرفیتها و امکانات علمی موجود در دانشگاهها و مراکز علمی پژوهشی کشور عنوان کرد.

عرشیان افزود: در سال ١٣٨٧ نخستین تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه تهران به امضاء رسید که در قالب آن اولین دفتر هماهنگی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد و آغاز به کار کرد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته ، تفاهمنامه به مدت ٥ سال ( ١٣٩٤ تا ١٣٩٨ ) اجرایی و قابل تمدید است.   

وی اظهارکرد: همایشهای علمی پژوهشی، بازدیدهای تخصصی، برگزاری همایشها و نمایشگاهها ، اجرای بیش از ١٠ پروژه تحقیقاتی در زمینه توسعه شبکه مخابراتی ، تدوین اسناد فنی دستگاههای حفاری، طراحی و ساخت پمپ سیال حفاری، طراحی و ساخت خودروی مدیریت بحرانهای نفت و گاز ، طراحی و ساخت یونیت های نمودارگیری از سیال حفاری از جمله دستاورهای این همکاریهای علمی پژوهشی میان شرکت ملی حفاری و مراکز آموزش عالی است.

شرکت ملی حفاری ایران در دانشگاههای تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، شهید چمران، صنعت نفت، آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری خوزستان و همچنین پژوهشگاه صنعت نفت دارای دفتر هماهنگی امور پژوهش و فناوری دارد. 

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۵۹۳