وضع اقتصادی کشور پس از لغو تحریم بررسی می شود

وضع اقتصادی کشور پس از لغو تحریم بررسی می شود
سلسه نشستهای " تحلیل شرایط اقتصادی کشور پس از لغو تحریمها" فردا (سه شنبه، ٢٣ تیرماه) با حضور مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت و مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، ششمین نشست پژوهشکده پولی و بانکی کشور با موضوع "پیش بینی تحقق درآمدهای ارزی بودجه با توجه به قیمت نفت" فردا (سه شنبه، ٢٣ تیرماه) در محل این پزوهشکده برگزار می شود.

در این نشست علاوه برمهدی عسلی، مدیر اموراوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت و سید محسن قمصری، مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، محمد قاسمی، معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس و امیر باقری، رئیس امور برنامه ریزی اقتصاد کلان و ارزیابی برنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور پیدا می کند تا تحقق درآمدهای ارزی بودجه را با توجه به قیمت نفت بررسی و پیش بینی کنند.

به گزارش شانا، فرهاد نیلی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در دومین نشست از سلسه نشستهای پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به ابعاد مفهومی تأثیرات تحریمها و تأثیرات آن بر اقتصاد، گفت: درحال‌حاضر اقتصاد کشور ما مانند بدن مریضی است که سیستم عصبی همه بیماریها را در قالب درد منتقل نمی‌کند، اما با بررسی آزمایشها و آسیب‌شناسی، مشکلات و دردهای دیگر آن مشخص می‌شود.

 وی با بیان این که سال ٩٤ قرار نیست معجزه‌ای اتفاق بیفتد، افزود: بعد از رفع تحریمها باید اقدامها و مطالعه های زیادی در دستور کار باشد که البته در مطالعه‌ای، چشم‌انداز سند مالی و نظام بانکی کشور ترسیم و بازتعریف شده و از سوی دیگر فرصت و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت استخراج شده است که امیدوارم در نیمه نخست سال ٩٤ این اقدام به سرانجام برسد.

نیلی  گفت: نگرانی بزرگی بعد از تحریمها وجود دارد  که همه افراد جامعه بعد از رفع تحریمها، انتظار آزادشدن ذخایر ارزی و افزایش دوباره واردات را داشته باشند که نمونه آن را در سالهای ٨٤ تا ٨٨ تجربه کردیم. بنابراین در چنین شرایطی باید خویشتنداری مالی داشته باشیم تا پساتحریمها به فرصت بدل شود.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۵۰۹