بازنگری استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلتها تا پایان سال نهایی می شود

بازنگری استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلتها تا پایان سال نهایی می شود
رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت شرکت بهینه سازی با اشاره به این که بازنگری استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلتها با تکیه بر توان و کاربری آنها در حال انجام است، گفت: امیدواریم این بازنگری تا پایان سال به پایان برسد.

مریم مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که بازنگری استانداردهای موتورسیکلتها آغاز شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات در استانداردهای کنونی موتورسیکلتها به آن توجه نشده این است که به راحتی می توان با یک تنظیم جزئی، توان موتور را پایین آورد و از مصرف سوخت و آلایندگی بالا جلوگیری کرد و در بازنگری استاندارد مصرف سوخت به دنبال اصلاح آن هستیم.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت ادامه داد: کارشناسان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت سعی می کنند که در بازنگری استاندارد موتورسیکلتها، توان و کاربری موتورسیکلت را در تستها نیز دخیل کند تا دست سوءاستفاده کنندگان بسته شود.

وی با اشاره به این که در تدوین استاندارد موتورسیکلتها چندین سناریو را در پیش داریم، تصریح کرد: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به دنبال حل مشکل است و می خواهد استاندارد جدید مصرف سوخت بگونه ای باشد که حمایت بیشتری از موتورسیکلت انژکتوری به دلیل پایداری و توان بالای آن داشته باشد.

مهدی نژاد افزود: امیدواریم تا پایان سال این استاندارد بازنگری شود و استانداردی باشد که هم مشکلات اجرایی در آن حل شده باشد و هم اعداد بدست آمده در تستهای آزمایشگاهی و در واقعیت با هم یکسان باشند.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت با اشاره به این که مراکز تست خودروها در کشور که مستقل از صنعت باشند زیاد نیستند، اظهار کرد: امیدواریم با توسعه مراکز تست استاندارد و بروز و تأیید آنها از سوی سازمان ملی استاندارد، این مراکز توسعه یابند.

وی با بیان این که ٣ مرکز تست خودرو مورد تأیید سازمان ملی استاندارد در کشور وجود دارند، یادآور شد: با توجه به حجم بالای تستها، مراکز تست خودرو بسیار کم است و نظارت بر انجام تستها نیز باید زیاد شود و نمونه هایی که برای تست فرستاده می شوند باید از خط تولید باشند.

مهدی نژاد با اشاره به این که امیدواریم انحصار از صنعت خودرو برداشته شود و خودروساز ملزم به اجرای همه استانداردها از جمله استانداردهای مصرف سوخت برای رقابت شوند، گفت: راهکارها و برنامه هایی به این منظور همیشه وجود دارد ولی باید به صورت جدی اجرایی شوند و با تغییر مدیریتی این برنامه ها تغییر نکنند.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در مقایسه با چند سال گذشته افزود: موضوع کاهش مصرف در صنایع خودروسازی نیز بسیار جدی تر از گذشته از سوی تولیدکنندگان دنبال می شود ولی سرعت قابل قبول نیست.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۶۴۷