نفتکشهای ایرانی وارد بازار اروپا می شوند

نفتکشهای ایرانی وارد بازار اروپا می شوند
رئیس ‎امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به نقش کلیدی این شرکت در صادرات نفت کشور گفت: با لغو کلیه تحریم‎های وارده به صنعت دریایی، نفتکش های ایرانی در بازارهای اروپایی حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران در مورد وضع پرونده حقوقی لغو تحریم‎های این شرکت در دادگاه اروپا گفت: باتوجه به تحریم مجدد این شرکت از سوی شورای اتحادیه اروپا در مورخ ١٢ فوریه ٢٠١٥(٢٣ بهمن ٩٣)، اقدامهای حقوقی وسیعی علیه این تحریم مجدد به جریان افتاده است.

شهرام فرحبد با بیان این که لایحه درخواست لغو تحریم و همچنین تقاضای قرار موقت ٢٤ آوریل امسال (چهارم اردیبهشت ماه) تسلیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا شده است، افزود: هم اکنون منتظر تسلیم دفاعیه شورای اتحادیه اروپا به دادگاه و ادامه روند حقوقی هستیم.

به گزارش شرکت ملی نفتکش، وی در پاسخ به این پرسش که در صورت لغو تحریم‎های کشتیرانی در توافق هسته‎ای، پیگیری‎های حقوقی رفع تحریم‎های شرکت ملی نفتکش ایران درچه شرایطی قرار خواهد گرفت، افزود: شرکت ملی نفتکش ایران نقشی کلیدی در صادرات نفت کشور دارد و بدیهی است که تمامی تحریم‎های وارده به این شرکت نیز می‎بایست به‎همراه دیگر تحریم‎های اقتصادی لغو شود.

رئیس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران در مورد این که در صورت توافق هسته‎ای لغو عملی تحریم های کشتیرانی کشور طی چه دوره زمانی میسر خواهد شد و کشتی‎های ایران از چه زمانی می‎توانند تردد خود را به بنادر اروپایی ازسر بگیرند، اظهارکرد: با لغو کلیه تحریم‎های وارده به صنعت دریایی و همچنین رفع محدودیتهای اعمال شده مکانیزم‎های بانکی، کشتیرانی کشور به وضع قبل از تحریم و در بازارهای اروپایی حضور پیدا خواهد کرد.

فرحبد افزود: خوشبختانه در این ارتباط برنامه‎ریزی و اقدامهای خوبی از سوی مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران صورت گرفته است تا پس از برداشته شدن تحریم‎ها، در حداقل زمان ممکن مجددا به بازارهای اروپایی و بین المللی بازگردیم.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۵۸۵