مصرف سوخت ٣٠ هزار موتورخانه در سال ٩٤ بهینه می شود

مصرف سوخت ٣٠ هزار موتورخانه در سال ٩٤ بهینه می شود
مدیر برنامه ریزی و سیستمها در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به طرح افزایش کارایی ٦٠٠ هزار موتورخانه کشور گفت: این طرح برای ٣٠ هزار موتورخانه تا پایان سال ٩٤ اجرا می شود.

ساسان کاظمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به طرحهای بهینه سازی بند "ق" بودجه سال ٩٣ اظهار کرد: اگرچه سرمایه اصلی اجرای طرحهای بند "ق" از سوی سرمایه‌گذاران پرداخت می شود و دولت و شرکت ملی نفت بازپرداخت سرمایه گذاری را در این پروژه ها متعهد شده‌اند اما برای گذراندن مراحل تصویب در شورای اقتصاد، به اجرا، انتخاب سرمایه‌گذار، مجری و ساماندهی هر طرح، فعالیتهای مدیریتی، سامانه ای و زیرساختی احتیاج است.

وی افزود: مدیریت و ساماندهی طرحهای بند "ق" یا قانون رفع موانع تولید نیازمند زیرساختها و سامانه های ویژه ای از جمله تدوین قراردادها، اندازه گیری و صحه‌گذاری و تأمین مالی است.

سامانه ای در حد سامانه کارت هوشمند سوخت

مدیر برنامه ریزی و سیستمها با اشاره به این که همه مراحل طرحهای بند "ق" از ثبت نام متقاضیان تا اجرا و بازپرداخت میزان صرفه‌جویی از طریق سامانه انجام می‌شود، یادآور شد: سامانه طرحهای بند "ق" از بزرگترین سامانه‌های کشور در حد سامانه کارت هوشمند سوخت خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از سامانه مکانیزه در طرحهای بند "ق" برای تسهیل‌ و شفاف سازی و به حداقل رساندن عوامل انسانی در تصمیم گیری و پرهیز از ایجاد رانت است.

کاظمی‌نژاد با اشاره به این که تا به امروز ١٢ طرح بند "ق" به ارزش حدود ٢٣ میلیارد دلار به شورای اقتصاد ارسال شده است، تأکید کرد: از این میان ٧ طرح  به مبلغ حدود ٢٢ میلیارد دلار از سوی شورای اقتصاد تصویب و مصوبات آن ابلاغ شده و ٣ طرح در مرحله اخذ مصوبات از شورای اقتصاد است.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌ها ادامه داد: قراردادهای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها در حال تصویب نهایی است و سامانه و رویه های تأمین مالی طرح آماده و نظام اندازه گیری و صحه گذاری آن نیز نهایی و در سامانه تغذیه شده است.

کاظمی نژاد با بیان این که همه زیرساختهای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها تا یک ماه آینده تکمیل می‌شوند، گفت: همه ذی نفعان طرح در جلسه استماع همگانی این طرح شرکت می کنند و بعد از آن فعالیتها از طریق سامانه انجام می شود.

وی در مورد رسالت مدیریت برنامه‌ریزی و سیستمها گفت: تلفیق و بودجه ریزی طرحها، کنترل روند پروژه ها، تجزیه و تحلیل عملکردهای شرکت، ارائه گزارشهای مختلف و متنوع از عملکردهای متفاوت، نظام‌مند کردن سیستمهای مدیریتی شرکت، بهبود روشها و سیستمهای مدیریتی، نماینده مدیریت ارشد شرکت در تضمین کیفیت، همه مناسبات اعتباری و مالی به جز بودجه جاری که به امور کارکنان برمی گردد، برنامه ریزی طرحهای جدید تا مرحله اجرا و اتمام یک پروژه از وظایف این مجموعه است.

کاظمی‌نژاد با اشاره به این که بخش فناوری اطلاعات نیز زیرمجموعه این مدیریت است، گفت: همه زیرساختهای ICT، خدمات انفورماتیکی برای تسهیل‌ امور مدیریتها، ارتباطات رادیویی، اینترنتی و مخابراتی و طراحی سامانه‌های نرم افزاری از جمله سامانه طرحهای بند "ق" در این مجموعه طراحی، تدوین و پیگیری می‌شوند.

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۶۰۶