قاچاق فرآورده‌های نفتی و دارویی مشمول جریمه نقدی شد

قاچاق فرآورده‌های نفتی و دارویی مشمول جریمه نقدی شد
براساس مصوبه مجلس خرید و فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی مشمول حداقل جریمه نقدی مقرر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت در ماده یک این طرح مقرر کردند: قاچاقچی حرفه‌ای شخصی است که بیش از 3 بار مرتکب قاچاق شود و ارزش کالا یا ارزش قاچاق در هر مرتبه بیش از 10 میلیون ریال باشد.

بهارستان نشینان در ماده 2 این طرح نیز ضمن اصلاح بند "خ" ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر کردند، عدم رعایت ضوابط تعیین شده از سوی دولت یا نداشتن مجوزهای لازم از بانک مرکزی برای ورود، خروج، خرید، فروش یا حواله ارز قاچاق محسوب می‌شود.

وکلای ملت در ماده 3 طرح مذکور، متنی را به انتهای بند ت ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز الحاق کردند که بر این اساس مصوب شد: جریمه نقدی قاچاق ارز، حمل و نگهداری آن، جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز، 2 برابر بهای ریالی آن است.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ماده 4 مقرر کردند که تبصره یک ماده 18 قانون اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره 4 به ماده 18 الحاق شود.

بر اساس تبصره اصلاح شده مقرر شد که عرضه و فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع و مرتکب به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

بر اساس تبصره الحاق شده که خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به صورت تجاری مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضوابط کالای مزبور حسب مورد به حداقل جریمه نقدی مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

همچنین در این مصوبه دولت مکلف شد ظرف دو ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون دستورالعمل لازم را تصویب کند.

 

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۵۸۹