تفاهم‎نامه سرمایه‎گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به‌زودی عملیاتی می‎شود

تفاهم‎نامه سرمایه‎گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به‌زودی عملیاتی می‎شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آمادگی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای اجرای فازهای بعدی طرح توسعه بندر جابهار، گفت: تفاهمنامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این بندر به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدنژاد اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح توسعه بندر چابهار در پنج فاز اجرا می‌شود که برای توسعه فاز یک این بندر توافقنامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکتی ایرانی-هندی امضا شده که فکر می‌کنم به زودی عملیاتی شود.

وی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای فازهای بعدی توسعه بندر چابهار بیان کرد: در کنار توسعه فاز یک این بندر، آمادگی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای اجرای  فازهای بعدی را داریم و در این زمینه از شرکت‌های داخلی حمایت می‌کنیم.

وی  با اشاره به این‌که طرح توسعه فاز اول  بندر چابهار در حال اجراست به مارین تایمز گفت: مطالعات فاز دو توسعه بندر چابهار تکمیل شده است و مقدمات برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت حضور در این فاز توسعه‌ای نیز در حال فراهم شدن است.

در این رابطه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به پیشرفت 60 درصدی طرح توسعه بندر جابهار  گفته بود: طبق تفاهم نامه امضا شده ؛طرف هندی در تامین تجهیزات فاز یک این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد. سیاوش رضوانی حجم سرمایه گذاری هند در این فاز را  85 میلیون دلار اعلام کرد.

۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۵۰۰