بورس صرفاً با نامه رونق نمی‌گیرد

بورس صرفاً با نامه رونق نمی‌گیرد
یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص نامه اخیر رییس جمهور برای رونق بازار سرمایه گفت: نگارش این نامه نشان از توجه دولت به بورس دارد؛ هر چند اجرایی شدن آن برای بازار سرمایه با اهمیت تر از هر نامه و دستور العمل و تصویب نامه است.

علی حسین پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص نامه اخیر رییس جمهور برای رونق بازار سرمایه گفت: نگارش این نامه نشان از توجه دولت به بازار سرمایه و اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد؛ هر چند تاکنون اقدام عملی توسط دولت در دو سال گذشته برای رونق بورس انجام نشده است.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در این نامه به موضوعاتی خوبی برای توسعه بازار و حوزه بانکی اشاره شده است افزود: نحوه اجرایی شدن این موضوعات برای بازار سرمایه با اهمیت تر از هر نامه و دستور العمل و تصویب نامه ای است.
وی ادامه داد: لزوم بازنگری در قوانین بازار سرمایه بارها و بارها توسط اقتصاددانان و کارشناسان در سالهای گذشته گوشزد شده است و این اتفاق می تواند به بورس و تامین مالی از بازار سهام کمک شایانی کند؛ هر چند عملیاتی شدن بازنگری در قوانین و مقررات موضوعی زمانبر است که باید مسوولین در این زمینه قدری شتاب کنند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: این روزها با توجه به رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای و نیز پیش بینی رفع تحریم ها در آینده نزدیک، زمزمه هایی در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام شنیده می شود که اگر می خواهیم از این پتانسیل برای اقتصاد کشورمان استفاده کنیم باید بسترهای حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام کشور را فراهم کنیم که بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه از جمله این پیش نیازهاست.
گفتنی است؛ رئیس جمهوری چندی پیش در نامه ای به معاون اول خود بر این نکته تاکید کرده بود که باید با استفاده از ابزارهای پیش بینی شده در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور و با مشورت صاحبنظران برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه و سامان بخشیدن به بدهی های دولت مشخص و اجرایی شود.

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۵۳۹