تعویق طرح های 200میلیارددلاری غول های نفتی جهان

تعویق طرح های 200میلیارددلاری غول های نفتی جهان
روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه نوشت برخی از شرکت های بزرگ نفتی جهان به دنبال کاهش مجدد بهای نفت خام، اجرای برخی از طرح های جدید خود را به ارزش 200 میلیارد دلار، به تعویق انداخته اند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، این روزنامه افزود: کاهش بهای نفت خام از تابستان سال گذشته تاکنون، منجر به تعویق افتادن اجرای 46 طرح بزرگ گازی و نفتی معادل 20 میلیارد بشکه نفت خام شده که بیش از کل ذخایر نفتی مکزیک است.

به نوشته فایننشال تایمز، این طرح های نفتی و گازی به تعویق افتاده، متعلق به گروه های بزرگ انرژی ازجمله شرکت انگلیسی 'بی پی'، شرکت هلندی انگلیسی' رویال داچ شل'، شرکت نروژی 'استات اویل'، شرکت آمریکایی 'شورون' و شرکت استرالیایی 'وودساید پترولیوم ' هستند.

این روزنامه افزود: طرح های متوقف شده بیشتر در مناطق خلیج مکزیک، آفریقا و کانادا - جایی که قرار بوده است 5.6 میلیارد بشکه نفت خام از شن های آغشته به مواد نفتی، استخراج شود - واقع شده اند.

این روزنامه نوشت: تحقیق صورت گرفته توسط شرکت مشاوره ای نروژی 'ریستاد انرژی' در ماه 'می ' گذشته حاکی از آن بود که طرح های نفتی و گازی به ارزش 118 میلیارد دلار متوقف شده اما مطالعات گروه 'وود مکنزی' نشانگر آن است که این رقم بسیار بیشتر از برآورد صورت گرفته توسط شرکت نروژی است.

فایننشال تایمز اضافه کرد: کاهش جدید بهای نفت خام که برای دومین بار از تابستان سال گذشته صورت می گیرد، سبب شده است که گروه های بزرگ انرژی جهان به منظور حفاظت از سرمایه گذاران، کاهش هزینه های خود با متوقف کردن برخی از طرح های جدید، به اجرا درآورند.

این روزنامه بابیان اینکه بهای نفت خام دریای برنت در طی یک سال گذشته به نصف رسیده است، عنوان کرد که بعد از یک ثبات موقتی در ماه مارس گذشته، بهای نفت خام مجدد تحت فشار جدید قرارگرفته است.

به نوشته این روزنامه، بهای نفت خام دریای برنت در ماه جاری میلادی به زیر 55 دلار رسیده است که نسبت به اوایل ماه 'می ' گذشته در حدود 20 درصد کاهش نشان می دهد.

این روزنامه نوشت: کاهش بهای نفت خام همزمان با کاهش قیمت مس، طلا و دیگر مواد و بروز نگرانی از رشد اقتصادی چین و افزایش مواد خام در بازار جهانی سبب شده است که شاخص کالاهای بلومبرگ به پایین ترین حد در طی شش سال گذشته برسد.
۵ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۸۶۱