جوانان نفتی گردهم می آیند!

جوانان نفتی گردهم می آیند!
مشاور جوان وزیر نفت گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکید رئیس جمهوری، نخستین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت، دوم اسفند در تهران برگزار می شود.
روح اله تولایی گفت: با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و تأکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقام عالی وزارت نفت مبنی بر حضور فعال تر جوانان پرانرژی، پرامید، خلاق و دارای توانمندی علمی در تحقق ماموریت ها و اهداف صنعت عظیم نفت کشور، نخستین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت کشور برگزار می شود. 

وی افزود: امروزه سرمایه انسانی متخصص و خبره، مهم ترین دارایی قلمداد می شود و سازمان ها همواره برآنند تا با تمهید راهکارهایی مناسب، توانمندی و دانش بالقوه متخصصان و خبرگان خود را به مطلوب ترین شکل ممکن بالفعل کنند.

تولایی ادامه داد: در این میان ویژگی های برجسته از قبیل روحیه امید و نشاط و پویایی، انگیزه های بالا، خستگی ناپذیری و ... در جوانان متخصص وجود دارد که می تواند سبب ایجاد تحولات اساسی در عرصه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کلان کشور و تزریق افکار و اندیشه‌های خلاق و نوآور به سیستم مدیریتی کشور و به عنوان یک راه میانبر در مسیر دستیابی به اهداف و انجام ماموریت های دستگاه های دولتی در نظر گرفته شود.

به گفته مشاور جوان وزیر نفت هم اکنون صنعت عظیم نفت و گاز در کشور با توجه به گستردگی جغرافیایی و تنوع دانش فنی و عملیاتی، با چالش شناسایی سریع متخصصانی رو به روست که توانمندی لازم را برای حل مسائل و مشکلات استراتژیک صنعت، همچنین توان ارائه نظرهای کارشناسی و ایده های خلاقانه برای حل مسائل را داشته باشند.

وی با بیان این که تدوین راهکاری مناسب و موثر برای شناسایی متخصصان جوان صنعت نفت و این که هر یک از آنان چه دانشی را با چه عمقی دارند و در کجای این صنعت مشغول به کارند، بسیار ضروری است، گفت: در همین زمینه تشکیل کانون متخصصان جوان صنعت نفت مشابه سایر کانون ها و تشکل های موجود مانند کانون بازنشستگان و ... از اهمیتی ویژه برخوردار است.

تولایی یادآور شد: دیگر کارکردهای کانون متخصصان صنعت نفت شامل هم افزایی جوانان متخصص از طریق برقراری ارتباطات دانشی با یکدیگر، استعدادیابی و توانمندسازی مدیران آینده، تقویت نقش فعال متخصصان جوان در ایده پردازی و تصمیم سازی و مشارکت فعال آنها در روند تحقق اهداف و پیشبرد برنامه های صنعت عظیم نفت و گاز در کشور است.

وی اظهار کرد: آغاز حرکتی جهادی در قالب شکل گیری کانون متخصصان جوان صنعت نفت در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نام "سال جهاد اقتصادی" نام گرفته است، می تواند کمک بسیار موثری به خودکفایی و تعالی صنعت نفت کشور کند تا در آینده نزدیک بتوانیم به جای خام فروشی نفت، فرآورده ها و محصولات با ارزش افزوده بیشتر را تولید و حتی دانش فنی صنعت نفت را به دیگر کشورها صادر کنیم.

تولایی با تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی و هم اندیشی شرکت کنندگان درباره راهکارها و کارکردهای تشکیل کانون متخصصان جوان در صنعت نفت، گفت: اهداف و خروجی های مورد انتظار این گردهمایی شامل معرفی و آشنایی شرکت کنندگان با برنامه های مشاور جوان وزیر نفت، شناسایی متخصصان جوان صنعت نفت برای عضویت در کانون و تکمیل پروفایل آنان و شناسایی فرصت های ارتقای کارآمدی و اثربخشی متخصصان جوان در صنعت نفت است.

مشاور جوان وزیر نفت ادامه داد: همچنین تبادل ایده ها و پیشنهادها درباره تشکیل کانون متخصصان جوان صنعت نفت، جمع بندی دیدگاه ها و پیشنهادهای همه شرکت کنندگان و ارائه آنها به مقام عالی و مدیران ارشد وزارت نفت از دیگر اهداف این گردهمایی خواهد بود.

تولایی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، دومین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت در استان خوزستان برگزار خواهد شد که اخبار آن متعاقباً اعلام می شود. 

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۱۹:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۲۲۳