باید شرایط رقابت فراهم شود و آنگاه به فکر توسعه و بازکردن درهای واردات باشیم

باید شرایط رقابت فراهم شود و آنگاه به فکر توسعه و بازکردن درهای واردات باشیم
رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: نگاه دولت به بخش خصوصی همچون یک بدهکار است در حالیکه بخش خصوصی دارایی کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق مشهد، غلامحسین شافعی، نائب رئیس اتاق ایران در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: به یمن تدبیر و تلاش مسئولان کشور امروز با عزت بیشتر قدم به جلو برداشته و می‌دانیم که توفیق در مذاکرات موضوع کوچکی نیست اما انتظار بازشدن تمام درهای امید به صنعت کشور مبالغه‌آمیز است.

وی با بیان اینکه تنفس تولید به تحریم بستگی ندارد، اظهار کرد: هم‌اکنون مانع از سر راه برداشته شده و زمان حرکت است اما با وجود برداشتن مانع دست‌وپای صنعت هنوز در قفل بوده و حرکت مورد انتظار هنوز مهیا نشده است.

این فعال اقتصادی از لزوم مساعدکردن زمینه‌ها برای حرکت روبه جلو سخن گفت و تصریح کرد: بندهای برپا بسته شده باید از بین برود تا تولید، توانایی حرکت داشته باشد و این با توانایی بخش خصوصی، شدنی است.

رئیس اتاق مشهد با بیان اینکه باید از صحبت‌های حماسه‌گونه بکاهیم و واقعیات را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: در این صورت دست‌یابی به موفقیت میسر خواهد شد و تا زمانیکه توسعه صادرات و رونق تولید داخلی در یک محیط سالم رقابتی فراهم نشود انتظار رقابت‌پذیری بیهوده است.

وی از لزوم ایجاد سازوکار رقابتی در کشور خبر داد و گفت: ابتدا باید شرایط رقابت فراهم شود و آنگاه به فکر توسعه و بازکردن درهای واردات باشیم.

شافعی با بیان اینکه باید به مسائل مطرح شده در صنعت توجه شود، گفت: در صورت توجه به بیانات مقام معظم رهبری نیاز به برنامه جدید نداریم اما بسیاری از مسئولان پنبه در گوش خود کرده‌اند.

نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه مشکلات هنوز حل نشده، عنوان کرد: فرصت جدید و طلایی در دست است و اتاق ایران در این روزها با تقاضاهای متعددی از هیات‌های خارجی برای حضور در ایران مواجه شده که بهترین راه برای استفاده از این موقعیت، تشکیل ائتلاف بین صنایع بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه 190 مقرره اقتصادی پیچیده در راه اقتصاد داریم، خاطرنشان کرد: تا این سدهای اقتصادی برداشته نشود چگونه در جاده صاف مسائل را حل کنیم؟

شافعی تقویت تولید را ضروری دانست و افزود: امیدوارم در فضای جدید با حمایت مسئولان دولتی از بخش خصوصی اثر قابل توجهی در تولیدات استان ایجاد کنیم.

۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۴۴۸