20 میلیارد بشکه نفت معطل مانده است

20 میلیارد بشکه نفت معطل مانده است
کاهش جهانی قیمت نفت که از تابستان سال گذشته شروع شده باعث لغو 46 پروژه عظیم نفت و گاز در سرتاسر جهان شده که معادل 20 میلیارد بشکه نفت می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال‌تایمز، گروه تحقیقات و مشاور انرژی وود‌مکنزی مستقر در انگلیس اعلام کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز جهان پروژه‌های نفتی به ارزش 200 میلیارد دلار را به دلیل کاهش جهانی قیمت نفت کنار گذاشته اند.

تحلیلگران وود مکنزی می‌گویند: کاهش قیمت نفت که در تابستان گذشته شروع شده به لغو 46 پروژه عظیم نفت و گاز در جهان منجر شده که معادل 20 میلیارد بشکه نفت می‌شود.

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم، شورون آمریکا، استات اویل نروژ و رویال داچ شل انگلیس در فهرست شرکتهایی که پروژه‌های خود را لغو کرده‌اند دیده می‌شوند.

به گفته محققان بیش از نیمی از این پروژه‌ها که متوقف شده‌اند شامل ذخایر نفتی هستند که هزاران فوت زیر دریا قرار دارند و این امر روند استخراج را به شدت پرهزینه می‌کند.

گروه وود مکنزی، کانادا را منطقه‌ای عنوان کرد که بیشترین آمار پروژه‌های به تعویق افتاده را دارد جایی که برنامه اکتشاف پنج میلیارد و 600 میلیون بشکه ذخایر نفتی(تقریبا تمام شن‌های نفتی این کشور) لغو شده است.

در نیمه دوم سال 2014 قیمت جهانی نفت 100 درصد کاهش یافت و از 100 دلار در هر بشکه به 45 دلار سقوط کرد.

تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در نوامبر سال گذشته مبنی بر کاهش ندادن تولید روند کاهش قیمت را تشدید کرد.

در سال 2015 قیمت نفت برنت تا 69 دلار و 58 سنت در هر بشکه در اوایل ماه می بالا آمد، اما مجددا به کمتر از 55 دلار در هر بشکه در ماه ژوییه بازگشته است.

۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۵۵۷