جابجایی ماهانه یک میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه مرکزی

جابجایی ماهانه یک میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه مرکزی
انتقال ١٠٠٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی در ماه و ٧٠٠ هزار بشکه نفت خام در روز (میانگین) از طریق تاسیسات خطوط لوله و مخابرات نفت مرکزی (اراک) این منطقه را به شاهراه مهمی تبدیل کرده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی به خبرنگار شانا، گفت: این منطقه در میان دیگر مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به لحاظ موقعیت دریافت و انتقال، شاهراه مهمی محسوب می شود و همه خطوط نفت خام و فرآورده هایی که از جنوب کشور به محدوده آن وارد می شوند به سمت شمال ادامه مسیر می دهند.

سیدحمید حسینی ادامه داد: منطقه مرکزی شاهراه تبادل اطلاعات با شرکت پالایش و پخش و پشتیبان این شرکت در زمینه یاد شده نیز محسوب می شود و از این نظر نیز موقیعتی ویژه و خاص در میان دیگر مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت دارد.

به گفته وی منطقه مرکزی فرآیند انتقال، دریافت و ارسال نفت خام و فرآورده های نفتی را با بهره گیری از ١٧٠٠ کیلومتر خط لوله در قطرها مختلف و سه مرکز انتقال نفت (رازان،ازنا و شهید بهرامیان شازند) انجام می دهد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، گفت: نفت خام و فرآورده های نفتی با خطوط لوله ٨، ١٠، ١٦، ١٨ همچنین ٢٤ و ٢٦ اینچ از جنوب کشور و از طریق بخش انتهای استان لرستان وارد استان مرکزی می شود.

به گفته وی گستره عملیاتی منطقه مرکزی پنج استان لرستان، مرکزی، همدان،اصفهان و قم را در برمی گیرد.

حسینی انتقال فرآورده نفتی به استان همدان را به عنوان یکی از مهمترین پایانه های سوخترسانی کشور از طریق خط ٢٤ اینچ منطقه مرکزی،مسئولیتی مهم برای این منطقه عنوان کرد.

به گفته مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، تحویل قابل توجه خوراک به پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از دیگر وظایف مهم منطقه مرکزی است که تلاش می کند آن را به نحوی مطلوب انجام دهد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، تصریح کرد: انتقال نفت خام از دو مسیر مارون _ اصفهان و اهواز _ ری انجام می شود.

وی  انتقال روزانه ٥٠٠ تا ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام از طریق خطوط لوله نفت را از دیگر مسئولیتهای مهم شکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی برشمرد.

۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۵۳۶