آمادگی ایران برای گسترش همکاری با ارمنستان در حوزه انرژی

آمادگی ایران برای گسترش همکاری با ارمنستان در حوزه انرژی
معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی نخست وزیر ارمنستان بر آمادگی ایران برای گسترش همکاریها در حوزه های مختلف از جمله انرژی، تولید و انتقال برق و ترانزیت کالا و مسافر از مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان تاکید کرد.

​به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، روز گذشته (شنبه ١٠ مرداد ماه) در تماس تلفنی هویک آبراهامیان، نخست وزیر ارمنستان، با بیان این که روابط دو کشور از روند رو به رشدی برخوردار است، گفت: زمینه های همکاری فراوانی میان دو کشور وجود دارد و می‌توانیم سطح همکاریهای خود را در حوزه های مختلف ارتقا دهیم.

وی با آرزوی توفیق و سعادت برای دولت و ملت ارمنستان افزود: ایران آمادگی دارد همکاریهای خود را با ارمنستان در حوزه های مختلف از جمله انرژی، تولید و انتقال برق و ترانزیت کالا و مسافر از مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان گسترش دهد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی، با تکرار دعوت از معاون اول رئیس جمهوری کشورمان برای سفر به ارمنستان و با ابراز خرسندی از رفع برخی موانع پیش روی همکاریهای دو کشور در بخش انرژی و انتقال گاز، خواستار ارتقا سطح همکاریها در زمینه های مختلف میان تهران و ایروان شد.

هویک آبراهامیان با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دولت و ملت ایران، از آمادگی کشورش برای همکاریهای سه جانبه میان ایران، ارمنستان و گرجستان در زمینه توسعه ترانزیت خبر داد و اظهار امیدواری کرد در یک نشست سه جانبه میان مقامهای سه کشور، مقدمات این همکاری فراهم شود.

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۴۷۳