قیمت نفت اوپک به 50.50 دلار در هر بشکه کاهش یافت

قیمت نفت اوپک به 50.50 دلار در هر بشکه کاهش یافت
براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز دوشنبه منتشر شد، هر بشکه نفت این سازمان جمعه گذشته به قیمت 50.50 دلار معامله شد که نسبت به روز پیش از آن، 1.8 درصد کاهش داشت.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی ایرنا، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اوپک، قیمت هر بشکه نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 51.45 دلار در هر بشکه بود.
مازاد عرضه نفت و احتمال کاهش رشد اقتصادی و تقاضای نفت چین، مهمترین علل کاهش قیمت های نفت هستند. چین پس از آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است.

** قیمت نفت پایه اروپا و آمریکا
قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات جمعه گذشته بازار نیویورک با 2.89 درصد کاهش به 47.12 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات جمعه گذشته در بازار لندن، 1.10 دلار کاهش یافت و به 52.21 دلار در هر بشکه رسید. 
در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد)، قیمت نفت خام آمریکا نزدیک 21 درصد و قیمت نفت برنت دریای شمال 18 درصد کاهش پیدا کرد. 

** افزایش تولید به رغم کاهش قیمت
با این حال تولید نفت در جهان در حال افزایش است. شرکت نفتی بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، شرکت های نفتی این کشور که در دو هفته پیش، 21 دکل به تعداد دکل های فعال حفاری خود اضافه کرده بودند، در هفته گذشته نیز پنج دکل به این تعداد افزودند.
همچنین محاسبات رویترز نشان می دهد، تولید نفت اوپک در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد) به بالاترین سطح آن در چند ماه گذشته رسیده است.
بنا به اعلام رویترز، تولید نفت اوپک که در ماه ژوئن 31.87 میلیون بشکه در روز بود در ماه ژوییه به 32.01 میلیون بشکه افزایش یافت.
الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند. 
اوپک یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تولید می کند.
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۴۹۹