پیشنهاد انتشار 5 میلیارد دلار اوراق مشارکت و سلف نفتی در بودجه 91

پیشنهاد انتشار 5 میلیارد دلار اوراق مشارکت و سلف نفتی در بودجه 91
اجازه انتشار 5 میلیارد دلار اوراق مشارکت و سلف نفتی در لایحه بودجه سال 91 به وزارت نفت با مسئولیت وزیر نفت داده شد.
به گزارش خبرنگار شانا، در بند "ر" ماده 1-1 لایحه بودجه سال 91 آمده است: به وزارت نفت به وسیله شرکت های زیرمجموعه، منوط به تعهد و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت ارزی، ریالی و یا صکوک نفتی از محل منابع داخلی شرکت های یاد شده اجازه داده می شود، با مسئولیت وزیر و مدیر عامل شرکت مربوط و با رعایت قوانین و مقررات در سقف پنج میلیارد دلار اوراق یادشده را به فروش برساند.

همچنین در لایحه بودجه سال 91 به وزارت نفت اجازه داده شده است تا سقف 50 هزار میلیارد ریال سهام و اموال وزارت نفت و شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه و یا منابع حاصل از واگذاری را برای تسویه و تهاتر مطالبه ها و تعهدهای مربوط به طرح های نفت و گاز شامل قراردادهای بسته شده در سال 1391 اختصاص دهد.

بر اساس بند "ز" این ماده از لایحه بودجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است 10 میلیارد دلار از محل منابع ارزی خود در خارج از کشور را منوط به تعهد و بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات از محل منابع داخلی شرکت های تابعه وزارت نفت برای تأمین منابع طرح های توسعه ای نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی به شرکت های یاد شده در قالب خط اعتباری اختصاص دهد.

در بند "ژ" این ماده به صندوق توسعه ملی اجازه داده می شود تا پنج میلیارد دلار تسهیلات به پیمانکاران خصوصی و سرمایه گذاران غیردولتی طرح های نفت و گاز وام و تسهیلات ارائه دهد.

همچنین به شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت اجازه داده می شود از محل منابع صندوق توسعه ملی نسبت به اجرای پالایشگاه آناهیتا(موضوع مصوبه سفر مقام معظم رهبری) و نیز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اقدام کند.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۴۸
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۸