ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران تا پایان سال افزاش می یابد

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران تا پایان سال افزاش می یابد
عضو هیأت‌ مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران تا پایان سال با بهره‌برداری از ۷ طرح جدید پتروشیمی افزایش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری موج، مرضیه شاهدایی، عضو هیأت‌ مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: ۷ طرح پتروشیمی که در فهرست ۱۷ طرح اولویت نخست پتروشیمی قرار دارند بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال وارد مدار تولید خواهند شد که می‌تواند بیش از ۴ میلیون تن به ظرفیت تولید این صنعت بی افزاید.
وی افزود: سه طرح تخت جمشید ماهشهر، پلی‌اتیلن سنگین لرستان و همچنین اسیدسولفوریک ارومیه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در نیمه دوم امسال نیز چهار طرح کاویان ۲، آمونیاک و اوره هفتم شهدای مرودشت، اتیلن گلایکول (MEG) مروارید و نیز پلی‌اتیلن مهاباد به بهره‌برداری خواهند رسید.
عضو اصلی هیأت‌ مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیون یورو و نیز بیش از ۱۶ هزار و شش‌صد میلیارد ریال به تدریج و تا پایان سال در صورت دریافت خوراک به تولید خواهند رسید.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که افزون بر ۷ طرح مورد اشاره، فاز ۱ نیروگاه و آبگیر پتروشیمی دماوند نیز امسال به تولید می‌رسند، گفت: امید است پتروشیمی دماوند بتواند هر چه زودتر به‌ طور کامل به بهره‌برداری رسیده و نیازهای پتروشیمی‌های فاز ۲ عسلویه را تأمین کند.
وی افزود: فاز دوم خط لوله اتیلن غرب می‌تواند امسال با دریافت خوراک از فازهای جدید پارس جنوبی اتیلن مورد نیاز پتروشیمی‌های مسیر خط لوله را تأمین کند.
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱
تعداد بازدید : ۷۲۲