بکارگیری توان علمی متخصصان نفت در اقتصاد ملی

بیست و پنجمین نشست رؤسای روابط عمومی چهار شرکت اصلی وزارت نفت با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در محل شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، علی وکیلی در جمع رؤسای روابط عمومی شرکت های اصلی گفت: آنچه در صنعت نفت به لحاظ حجم عملیات توسعه ای، سرمایه گذاری و نقش موثر آن در درآمدزایی و اقتصاد ملی با سایر سازمان ها و وزارتخانه های کشور قابل قیاس نیست.

وی بر لزوم به کارگیری تمام توان علمی متخصصان ارتباطی در بیان نقش سازنده صنعت نفت در اقتصاد ملی تأکید کرد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: این که با استفاده از چه رویه ای عملکرد خدمتگزاران مردم در صنعت نفت اطلاع رسانی شود، خود موجب دلگرمی ملت و ایفای نقش سازنده تر مدیران در انجام وظایف ملی خواهد شد.


وی اصلاح ساختارهای عملکردی پیشین در حوزه روابط عمومی های صنعت نفت را به دلیل پتانسیل های گسترده ضروری خواند و افزود: استخراج سرفصل های مهم صنعت نفت و پردازش کارشناسانه آن، انجام مطالعات موثر جامعه شناسی، به کارگیری تکنیک های خلاق ارتباطی، شناخت افکار عمومی و بهره گیری از تعالیم قرآنی در نفی و اثبات موضوع ها، از جمله محورهای مهمی است که لازم است در بدنه برنامه ای و اجرایی روابط عمومی ها به شکل نظام یافته ای وارد شود.


وی با ابراز خرسندی از چیدمان علمی روابط عمومی های صنعت نفت در دور جدید گفت: توسعه این روند موجب شناخت بیشتر افکار عمومی ایران و جهان از تحولات توسعه ای ارزشمندی است که صنعت نفت بر اجرای برنامه ها و اسناد بالادستی این حوزه تمرکز یافته است.


مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از راهبردهای جدید در روابط عمومی های صنعت نفت، گفت: انعکاس نیافتن پتانسیل های صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد و تولید ملی را عین بی تدبیری می دانیم؛ از این رو اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با تعریف سه سطح عملیاتی جدید تلاش می کند همگرایی و ایفای نقشی سازنده تر در عملکرد مدیران روابط عمومی صنعت نفت ایجاد کند.


حسین پرسان افزود: لایه نخست طراحی شده مربوط به هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت های اصلی به صورت هفتگی است که تلاش شده است به گونه ای روابط عمومی های شرکت های ملی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش متناسب با رویدادهای هفتگی در یک همگامی مثبت موجب هم افزایی بیشتر در نحوه اجرای برنامه های روابط عمومی باشند.


وی افزود: تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت (16 نفر از مدیران روابط عمومی) نیز لایه تعریف شده دیگری به منظور دربرگیری وسیع تر مدیران روایط عمومی در همگامی با برنامه ها و تولید ایده های جدید در معرفی صنعت نفت است که نهمین دور آن روز پنج شنبه در شهر بندرعباس برگزار می شود.


پرسان، تشکیل شبکه های استانی مدیران روابط عمومی صنعت نفت متشکل از پنج منطقه کشوری را لایه سوم تعریف شده در این حوزه برشمرد و گفت: این سه لایه مجموعه برنامه های روابط عمومی صنعت را در قالب سازمان دهی مؤثری به چارچوب های عملیاتی مفید وارد خواهند کرد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: اداره کل روابط عمومی خود را در رهگذر این هم اندیشی سهیم کرده و با تاکید بر لزوم پشتیبانی از تولید نقش های سازنده در روابط عمومی بزرگ ترین صنعت کشور، نقاط افتراق و واگرایی قبلی را به فضای دوستی تبدیل کرده است تا بیشترین اثر بخشی از ارتباط متقابل این صنعت با بخش های متعدد داخلی و افکار عمومی بیرونی ایجاد شود.


وی از شرکت نفت و گاز پارس، میزبان بیست و پنجمین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت های اصلی، قدردانی کرد و گفت: بازتاب مناسب دستاوردهای دولت در حوزه پارس جنوبی محصول تدابیر خردمندانه است که روابط عمومی این شرکت در یک همکاری دوجانبه با اداره کل به کار بسته است.


نصرت زاده، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، نیز با تشریح پیشرفت های جدید در انعکاس ملی و بین المللی تحولات توسعه ای پارس جنوبی، از میزبانی مدیران روابط عمومی شرکت های اصلی نفت ابراز خرسندی کرد و گفت: تولید اندیشه های جدید در تدوین راهبردهای اثربخش روابط عمومی، اولویتی است که می باید در متن صنعت نفت همگام با رشد و توسعه عملیات بدان پرداخته شود.

۸ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۴۵
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۲