توسعه همکاریهای تجاری و گمرکی ایران و استرالیا

توسعه همکاریهای تجاری و گمرکی ایران و استرالیا
در دیدار معاون امورخارجه استرالیا و معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی کشورمان، بر توسعه همکاریهای تجاری و گمرکی دو کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی کشورمان در دیدار معاون امورخارجه استرالیا بر توسعه همکاریهای تجاری و گمرکی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به شرائط جدید ایجاد شده در اقتصاد ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای اقتصادی دو کشور، حجم تجارت میان ایران و استرالیا کافی نیست.

وی افزود: کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در حال تدارک مقدمات لازم برای دعوت از سرمایه گذاران فعال استرالیایی است تا بتوانیم فرصتی برای همکاریهای آتی فراهم کنیم.

خزاعی ابراز امیدواری کرد که در این سفر سه توافقنامه ارتقای سرمایه گذاری، جلوگیری از مالیات مضاعف و توسعه همکاریهای گمرکی فیمابین دوکشور تدوین شود.

معاون وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته، در وضع فعلی قصد داریم از تجارت به سمت سرمایه گذاری حرکت کنیم.

در این دیدار معاون امورخارجه استرالیا باابراز خرسندی از برگزاری این دیدار گفت که پتانسیلهای اقتصادی ایران بسیار بالاست و کشورش آمادگی دارد در سریعترین زمان ممکن ارتباطات اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۶۳۷