میرمحمد صادقی عنوان کرد اعلام آمادگی کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری در ایران

میرمحمد صادقی عنوان کرد اعلام آمادگی کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری در ایران
رییس شورای بازرگانی مشترک ایران و قطر از اعلام آمادگی کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و گفت: برقراری روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها نسبت به کشورهای اروپایی سوددهی بیشتری برای ایران خواهد داشت.
علاء میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره روابط تجاری و اقتصادی با قطر و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس در دوران پسا تحریم اظهار کرد: در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، نفوذ مناسبی در قلوب افراد داریم و این کشورها اغلب علاقمند به کار با ایران هستند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با این کشورها رابطه‌مان را بیشتر کنیم، اتفاق مثبتی خواهد بود. البته هم اکنون نیز این علاقمندی ایجاد شده است و اخیرا چند نفری از کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری در ایران تماس هایی داشته‌اند.

میرمحمد صادقی معتقد است که کار و فعالیت اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس سود دهی بیشتری نسبت به کار با کشورهای اروپایی و کشورهایی که فقط به دنبال فروش کالاهای خودشان هستند، برای ایران در بر خواهد داشت.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: اغلب کسانی که از کشورهای عربی اعم از سنی و شیعه برای سرمایه‌گذاری به ایران می آیند افراد متدینی هستند و به کارهای خیر در داخل ایران مبادرت می کنند؛ لذا برای این کشورها اتاق بازرگانی و مسئولان باید فکر جداگانه ای داشته باشند تا بتوانیم سرمایه‌گذاران این کشورها را جذب کنیم.

رییس شورای بازرگانی ایران و قطر همچنین عنوان کرد: قطر کشور محدود و کوچکی است و اتباع آن هم بسیار محدود هستند؛ لذا مصرف کننده محدودتری دارد. اما کشوری مانند کویت جمعیت بیشتری دارد و امارات نیز بازار بهتری دارد و حتی می توانیم در عمان فعالیت اقتصادی بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با این حال قطر سرمایه‌دار زیادی دارد و اتفاقا به ایران هم علاقمند هستند. قطر نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس محدودیت بیشتری دارد و باید این محدودیت ها برطرف شود، چراکه قطر امکانات فراوانی به ویژه برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد.
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۵۳۳