هوشمندسازی ۱۲ هزار کیلومتر از خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی

هوشمندسازی ۱۲ هزار کیلومتر از خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی
تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر از خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی کشور پیگرانی هوشمند شده است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری موج، جعفری نسب، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با بیان این‌که تعمیر و نگهداشت خطوط انتقال از اولویت‌های مهم این شرکت به شمار می‌رود و پیگرانی هوشمند نیز با هدف شناسایی عیوب احتمالی و رفع آن‌ها انجام می‌شود، گفت: پارسال ۹۵۰۰ کیلومتر از خطوط لوله نفت و فرآورده‌های نفتی پیگرانی هوشمند شده است.
وی گفت: امسال نیز پیگرانی ۶۵۰۰ کیلومتر خط لوله باهدف شناسایی عیوب احتمالی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت فرآورده‌های نفتی کشور پیگرانی هوشمند شده است.
به گفته جعفری نسب، با انجام این عملیات (پیگرانی هوشمند) میزان خوردگی خطوط مشخص و به ترمیم یا تعویض آن‌ها اقدام می‌شود.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: خط لوله انتقال فرآورده نفتی سبزآب - تنگه فنی از جمله خطوطی است که عملیات تعویض به دلیل خوردگی نقاط متعددی از آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که این عملیات (تعویض لوله) با هدف ایمن‌سازی و در مسیری به طول ۱۰۴ کیلومتر در دست اجراست، تصریح کرد: تاکنون ۵۴ کیلومتر از عملیات تعویض لوله این خط لوله انتقال فرآورده انجام شده است و بقیه آن نیز تا سه ماه آینده انجام خواهد شد.
جعفری نسب گفت: مشابه عملیات تعویض لوله سال گذشته، روی خط لوله انتقال نفت خام ۲۴ اینچ اصفهان - تهران و خط لوله انتقال فرآورده ۱۸ اینچ اصفهان - تهران انجام شد.
وی اظهار کرد: در این عملیات، ۱۷۰ کیلومتر از ۷۴۰ کیلومتر خطوط لوله یادشده اصفهان - تهران با انجام پیگرانی هوشمند، عوض شد.
به گفته مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با توجه به نتایج به پیگرانی انجام شده روی خط لوله انتقال نفت خام مارون - اصفهان، برخی قسمت‌های این خط لوله نیازمند تعویض است.
جعفری نسب با بیان این‌که این خط لوله انتقال مارون - اصفهان، نفت خام را به پالایشگاه تهران و تبریز ارسال می‌کند، تصریح کرد: هم اکنون تعویض ۶۵ کیلومتر از این خط مشخص شده است.
وی گفت: تاکنون ۲۰ کیلومتر از خط لوله مورد نیاز برای تعویض، آماده شده است. 
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۶۵۵