سفر ۲ وزیر اسپانیا همراه هیئت تجاری ۴۰ نفره اواسط شهریور به تهران

سفر ۲ وزیر اسپانیا همراه هیئت تجاری ۴۰ نفره اواسط شهریور به تهران
کاردار سفارت اسپانیا گفت: وزرای خارجه، صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در رأس یک هیئت ۴۰ نفره تجاری ششم سپتامبر(۱۵ شهریور) به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اتاق ایران،کاردار سفارت اسپانیا در تهران با معاون بین‌الملل اتاق ایران امروز در محل اتاق ایران دیدار کرد و از اعزام هیئت تجاری بلندپایه این کشور به ایران خبر داد.

 نیکلاس دیاث کاردار سفارت اسپانیا - تهران اظهار داشت: وزرای خارجه، صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در رأس یک هیئت 40 نفره تجاری ششم سپتامبر(15 شهریور) به تهران سفر خواهند کرد که زمینه فعالیت اعضای این هیئت شامل: زیرساختاری، عمران، حمل ونقل و راهسازی است.

در ادامه این دیدار علی اکبر فرازی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران نیز بیان کرد: اسپانیا از دوستان روزهای سخت تحریم ایران بوده و همیشه با دیدگاه مثبت جهت رفع مسائل و مشکلات تحریم قدم برداشته است.

فرازی ادامه داد: از هیئت بلندپایه تجاری اسپانیا به نحو احسن استقبال خواهد شد و اتاق ایران آمادگی دارد که همایش تجاری ایران و اسپانیا را با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی ایران در محل اتاق ایران برگزار نماید.

وی پیشنهاد کرد که در هیئت اعزامی اسپانیا زمینه‌های فعالیت مدیریت آب، فاضلاب، کشاورزی، معدن، فلزات، ماشین‌آلات و بانکی در نظر گرفته شود.

گفتنی است آمار صادرات و واردات ایران به اسپانیا در سه ماهه اول 94، تقریباً 57 میلیون دلار صادرات ایران به اسپانیا و شامل آهن، زعفران، انگور، روده و فرش و کف‌پوش است و تقریباً 45 میلیون دلار واردات ایران از اسپانیا شامل الکترودهای ذغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی بوده است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۵۱۷