قیمت نفت خام آمریکا اندکی افزایش یافت

قیمت نفت خام آمریکا اندکی افزایش یافت
قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا پس از رسیدن به کمترین سطح در ٦,٥ سال گذشته، در پایان معاملات دیروز (جمعه، ٢٣ مردادماه) اندکی افزایش یافت، اما قیمت نفت برنت با افت روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت خام آمریکا پس از سقوط به پایین ترین سطح در ٦,٥ سال گذشته، در پایان معاملات روز جمعه اندکی افزایش داشت، با این حال میانگین هفتگی قیمت این شاخص در پی نگرانیها درباره مازاد عرضه، برای هفتمین هفته پیاپی با کاهش همراه بود، در حالی که قیمت نفت خام برنت که معاملات آتی ماه سپتامبر آن رو به پایان است، کاهش یافت.

آمارها حکایت از این دارد که تولید نفت خام داکوتای شمالی در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی با افزایش روبرو بوده است که این عامل در کنار تقویت ارزش دلار و ضعیف تر بودن نسبت به سطح انتظار مصرف کنندگان، مانع رشد قیمت نفت خام شاخص دابیلو تی آی آمریکا شد.

جنه مک گیلان، یک تحلیلگر ارشد در موسسه تردیشن انرژی مستقر در استمفورد در ایالت کانکتیکت در واکنش به آمار تولید در داکوتای شمالی گفت: به نظر می رسد تولید کنندگان حاضر به کوتاه آمدن نیستند.

تازه ترین گزارش شرکت بیکر هیوز از شمار دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته، نشان می دهد که تولید کنندگان آمریکایی ٢ دستگاه دکل حفاری به تعداد دکلهای حفاری فعال ایالات متحده افزودند.
قیمت نفت خام آمریکا در معاملات دیروز بازار بورس نیویورک پس از رسیدن به کمترین سطح در ٦,٥ سال گذشته، روند افزایشی در پیش گرفت و پس از آن گزارشها مبنی بر رشد قیمتهای تولیدکنندگان برای سومین ماه پیاپی در ماه ژوئیه، بهبود یافت.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ٢٧ سنت رشد به ٤٢ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه رسید و پیش از پایان معاملات این شاخص نفتی روز پر نوسانی طی کرد.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات آتی دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با حدود سه درصد کاهش همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر که مهلت معاملات آن دیروز به پایان رسید، با ١٩ سنت افت به ٤٩ دلار و سه سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که میانگین هفتگی این شاخص حدود یک درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت هم اکنون نسبت به رقم ٤٥ دلار و ١٩ سنت، پایین ترین سطح سال ٢٠١٥، در سطوح بالاتری داد و ستد می شود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات دیروز نیز با کاهش همراه شد.

قیمت نفت خام دابلیو تی آی آمریکا نیز این هفته تحت فشار تعطیلی یک پالایشگاه نفتی در وایتینگ واقع در ایالات ایندیانا با ظرفیت پالایش روزانه ٤١٣ هزار و ٥٠٠ بشکه  که به دلیل حادثه نشت دو سوم فعالیتش متوقف شده و تعمیر آن شاید یک ماه یا بیشتر به طو بینجامد، قرار گرفت.

کارستن فریچ، یک تحلیلگر کومرز بانک مستقر در فرانکفورت در این باره گفت: انتظار نمی رود سرعت کاهش قیمتهای نفت خام بیش از این باشد، اما با توجه به تعطیلی پالایشگاه در وایتینگ سطوح پایین شاید ادامه یابد.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد که افت ارزش یوان چین قیمتهای نفت خام و دیگر کالا را تحت فشار می گذارد و این نشانه هایی از نامطلوب بودن نرخ رشد اقتصادی جهان را نوید می دهد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۵۸۹