درخواست ایران از هند برای ارائه طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی

درخواست ایران از هند برای ارائه طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی
منابع هندی اعلام کردند ایران از کنسرسیومی که میدان گازی فرزاد بی را کشف کرده خواسته است طرح خود برای توسعه این میدان را ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکونومیک تایمز، یک منبع آگاه هندی اعلام کرد ایران موافقت کرده است تا امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد بی واقع در خلیج فارس را به این کشور واگذار کند.

پیش تر و به دلیل تعلل هندی ها در اقدام برای توسعه این میدان اعلام شده بود ایران این میدان را به مناقصه می گذارد و شرکت های هندی باید با شرکت های دیگر برای توسعه این میدان رقابت کنند.

میدان گازی فرزاد بی سال 2008 توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت او ان جی سی هند کشف شده بود. ذخایر گازی این میدان 12.8 تریلیون فوت مکعب تخمین زده شده است.

بر اساس این گزارش ایران از این شرکت دولتی خواسته است تا طرح خود را برای توسعه این میدان ارائه دهد.

هیئتی از مقامات 3 شرکت هندی ماه گذشته از تهران بازدید کردند. مدیر عامل شرکت او آی ال که یکی از شرکت های حاضر در کنسرسیوم است گفت: ایران به آنها اعلام کرده است که امکان صدور مجوز توسعه میدان گازی فرزاد بی برای هند وجود دارد.

وی البته گفت تهران تا کنون صرفا تضمین کلامی ارائه داده و هنوز هیچ گونه تعهد رسمی صورت نپذیرفته است.

این فعال نفتی هند افزود:«آنها از ما می خواهند تا طرح توسعه ای را برای این میدان ارائه دهیم؛ طرحی که شرکت او وی ال به عنوان رهبر کنسرسیوم در دست تهیه دارد».

وی در ادامه اظهار داشت: «او وی ال نظرات خود را در رابطه با پیش نویس طرح اعلام کرده و اکنون لازم است طرح توسعه ارائه شود. نمی توانم بگویم چقدر زمان برای این کار لازم است.»

 

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۶۰۰