مدیریت اخلاق حرفه ای در سازمان

مدیریت اخلاق حرفه ای در سازمان
دومین جلسه "مدیریت اخلاق حرفه ای در سازمان" (شنبه 25 مرداد ماه) با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی، جمعی از مدیران و دکتر قراملکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از نیپنا، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی در این نشست با بیان اینکه چگونه اخلاق محور باشیم، گفت: مدیران باید یاد بگیرند که پذیرای تملق گویی نباشند و نفاق پیش نگیرند. بلکه باید تلاش کنیم به عنوان یک سازمانی اخلاق محور و اخلاق مدار برای جامعه ایرانی الگو باشیم.

دکتر قرا ملکی رئیس پژوهشکده اخلاق حرفه ای نیز در این نشست گفت : قرار است با همکاری دانشگاه تهران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی پروژه تحلیل مسئولیت های اخلاقی و تدوین سند اخلاقی اجرا شود.

قراملکی ضمن تعریف اخلاق حرفه ای افزود : اخلاق حرفه ای می تواند دو رهیافت داشته باشد ، یک رهیافت مدیریت منابع انسانی و دیگری رهیافت مدیریت راهبردی و سیاستگذاری که در این رهیافت ما دنبال دستیابی به شرکتی اخلاق مدار هستیم .

وی با بیان اینکه در اخلاق، منطق صفر و یک وجود ندارد گفت : برای تدوین دانش الگوی رشد اخلاقی پنج منبع بزرگ داریم، که شامل :

تجارب تاریخی تمدن باستان، تجارب اخلاق حرفه ای در تمدن اسلامی، آموزه های اسلامی (قرآن و روایات)، تجارب کشورهای توسعه یافته در اخلاق حرفه ای و دانش اخلاق حرفه ای است.

همچنین دکتر قراملکی به بیان گزارشی در خصوص بومی سازی دانش الگوی رشد اخلاقی در 5 گام که شامل : بحث انگاره ها ، شناخت و نگرش اخلاقی ، پدیده خود انگیختگی، پدیده فرایندها و نظام های حرفه ای و آخرین گام  حمایت حقوقی از اخلاق پرداخت.

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۶۸۱