کمیته مشترک شرکت ملی نفت و بخش خصوصی تشکیل می‌شود

کمیته مشترک شرکت ملی نفت و بخش خصوصی تشکیل می‌شود
مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به منظور افزایش بهره‌وری در قراردادهای بخش بالادستی صنعت نفت، ایجاد کمیته مشترک میان شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی الزامی است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری افزود: برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و تامین رضایت دوسویه کارفرما و پیمانکار، چارچوب تشکیل کمیته مشترک صنعت نفت و بخش خصوصی در شرکت ملی نفت ایران بررسی می‌شود.

وی بر لزوم انجام مطالعات کارشناسی از طریق اتحادیه های پیمانکاری صنعت نفت تاکید کرد و گفت: تدوین و ارائه بسته پیشنهادی از سوی پیمانکار که سود و حداکثر میزان بهره‌وری کارفرما و پیمانکار را تضمین کند، می‌تواند به ارتقای سطح فعالیت بخش خصوصی در بالادست صنعت نفت بینجامد.

به گفته منوچهری، باید گلوگاه‌ها و نقاط قوت همکاری‌های متقابل بررسی تا بهره‌برداری بهینه از میدان های نفت و گاز محقق شود.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: این موضوع، سبب تداخل‌ در حجم عملکردی و اجرایی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران شده است؛ برای مثال با این که استفاده از پمپ‌های درون چاهی در برخی از شرکت‌های تابعه از چند سال گذشته انجام می‌شود، اما برخی دیگر از شرکت‌ها به تازگی موفق به نصب این پمپ‌ها شده‌اند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: با حمایت بخش خصوصی باید سازکارهایی برای جلوگیری از دوباره کاری و تکرار در فعالیت‌های صنعت نفت تدوین شود تا پروژه‌های بخش بالادست در کمترین زمان و هزینه عملیاتی شوند.

وی حوزه مدیریت مخزن و بهره‌مندی از دانش روز در صیانت و ازدیاد برداشت از میدان را پراهمیت خواند و گفت: با توجه به این که در مرحله برداشت ثانویه از میدان های نفت و گاز هستیم، باید خود را با چالش‌های موجود سازگار کنیم.

منوچهری گفت: باید توجهی ویژه‌ به کیفیت نیروی انسانی داشته باشیم و با تقویت بخش خصوصی، برنامه‌های خود را مطابق با اهداف تعریف شده در صنعت نفت پیش ببریم.
 

۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۰۲۵