صادرات 30 محصول پتروشیمی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی

صادرات 30 محصول پتروشیمی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی
مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، حجم صادرات محصولات پتروشیمی از ابتدای سال جاری تا آخرین آمارهای اعلام شده را 12 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: هم اکنون صادرات 30 محصول پتروشیمی به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اروپا و آفریقا در جریان است.

'محمد علی بساق زاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: با توجه به سال 90 که به عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری شد، و با تلاش های همه جانبه در صنعت پتروشمی، تولید این بخش نسبت به سال گذشته بیش از 7 درصد افزایش یافت.

وی در خصوص صادرات این محصولات در سال جاری گفت: صادرات محصولات پتروشیمی طبق برنامه انجام گرفته و پیش بینی می شود 12 میلیارد دلار کنونی به 14 میلیارد دلار که تعهد ما به دولت بوده محقق شود.

بساق زاده در رابطه با اجرای پروژه های صنعت پتروشیمی گفت: این بخش نیز طبق برنامه ریزی ها در حال آماده سازی و افتتاح است که در این بین می توان به پروژه های پتروشیمی الوند، طرح تفکیک هوای پتروشیمی مارون، طرح افزایش ظرفیت پتروشیمی بندر امام خمینی و پتروشیمی جم که راه اندازی اولیه آن انجام گرفته است اشاره کرد.

**افزایش تولید نشانی بر تامین مناسب خوراک پتروشیمی ها

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین در مورد تامین خوراک واحدهای پتروشیمی گفت: با دستوری که توسط وزیر نفت ابلاغ شد، امسال در رابطه با تامین خوراک شرایطی مناسب تری نسبت به سال گذشته داشتیم که افزایش حجم تولید نشانه ای برای مرتفع شدن این مشکل است.

وی در مورد خواب محموله ها در گمرک گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد ودر جریان گزارشی مبنی بر خواب یک ماه اخیر محموله ی پتروشیمی در گمرک قرار نگرفته ام.

وی اتمام پتروشیمی جم و تولید پرومالین و UFC را از مواردی عنوان کرد که قرار است در این بخش به بهره برداری برسد که این طرحها 2 ماه از تولید تجاریشان می گذرد و در اولین فرصت افتتاح می شود.

** نوسان ارز، بورس و پتروشمی

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در مورد تاثیر نوسان ارز و نقش آن بر بورس و معاملات بخش پتروشیمی گفت: در چارچوب قانون کمیته ای متشکل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بورس و وزارتخانه های اقتصاد و صنعت تشکیل شده است که هر ماه قیمت های جهانی را بررسی کرده و با توجه به شرایط بازار داخلی و نرخ ارز تصمیم ها و برنامه های این بخش را اتخاذ می کنند.

وی بروز هر گونه مشکل در این بخش را رد کرد و گفت: اکنون در این بخش مشکلی وجود ندارد و عرضه محصولات پتروشیمی طبق برنامه در حال انجام است.

۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۱,۱۵۹