اساسنامه نفت در یک قدمی اخذ هویت حقوقی

اساسنامه نفت در یک قدمی اخذ هویت حقوقی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اساسنامه شرکت ملی نفت ظرف هفته آینده با بررسی مجلس هویت قانونی و حقوقی پیدا می‌کند.
حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران گفت: اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در قالب اصل ٨٥ قانون اساسی  در مجلس به تصویب رسیده و بعد از تصویب مجددا به کمیسیون انرژی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در این کمیسیون، گفت: بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مجلس در مراحل نهایی قرار دارد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت تا یک هفته آینده نهایی می‌شود که قرار است تا پایان مهر تقدیم هیئت‌رئیسه شده و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: شرکت ملی نفت بزرگ‌ترین شرکت در کشور است که در گذشته این شرکت به دلیل نبود اساسنامه هویت حقوقی نداشته است و بعد از پیگیری‌های مجلس قرار بر این شد که برای آن شناسنامه داده شود.

وی افزود: به دلیل نبود اساسنامه شرکت ملی نفت با مشکلات زیادی مواجه بود به طوری که همه ساله در بودجه سنواتی رابطه مالی بین دولت و نفت شفاف نبوده به طوری که با بازبینی اساسنامه ساختار شرکت ملی نفت تغییر پیدا کرد.
۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۹۰۳