رعایت استانداردها گامی مهم برای حضور در عرصه های جهانی پس از برجام

رعایت استانداردها گامی مهم برای حضور در عرصه های جهانی پس از برجام
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دوران پساتحریم و بعد از برجام، وارد مرحله جدیدی از مبادلات بین‌المللی شدیم که برای حفظ و گسترش آن باید همه استانداردهای لازم در تمام ابعاد و عرصه ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اگر قرار است بعد از برجام مبادلات گسترده‌ای میان ایران و دنیا انجام شود باید قوانین و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم.

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد تغییرات و اتفاقهای بسیار مهمی در عرصه محیط زیست بوده‌ایم که در قرن بیستم با افزایش توانمندی فناوریها، تعادل بهره‌برداری از منابع به نفع بهره‌برداران و ضرر محیط زیست به هم خورد و اکنون در سال ٢٠١٦ نیز همچنان شاهد این روند هستیم.

پیروزبخت تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان همکار با محیط زیست، حدود سه سالی می شود که در زمینه بحث محیط زیست و کمک به توسعه پایدار فعالیتهای گسترده‌ای داشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: سازمان بین‌المللی استاندارد در سال ١٩٩١ یک گروه مشورتی در خصوص محیط زیست ایجاد کرد که ١١ سازمان، ٢٠ کشور و بیش از یکصد متخصص محیط زیست عضو آن هستند و در زمینه موضوعهایی مانند تشویق سازمانها برای مدیریت زیست محیطی و بهبود بخشیدن به مبادلات تجاری در سطح بین‌المللی و حذف موانع برای ارزیابی استانداردهای محیط زیست فعالیت می‌کنند.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۱۷
تعداد بازدید : ۸۹۱