اختلاف میان دو شرکت خصوصی پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان با پادرمیانی رستم قاسمی حل شد؛ از سرگیری مجدد فعالیت پتروشیمی به زودی

اختلاف میان دو شرکت خصوصی پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان با پادرمیانی رستم قاسمی حل شد؛ از سرگیری مجدد فعالیت پتروشیمی به زودی
در پی تعطیلی پتروشیمی اصفهان به دلیل اختلاف با پالایشگاه این شهر بر سر قیمت و کمیت خوراک دریافتی، وزیر نفت مهندس خجسته مهر معاون برنامه ریزی خود را برای حکمیت میان آنها انتخاب و سرانجام پس از چندین نشست توافقنامه نهایی ساعتی قبل به طرفین ابلاغ شد.

به گزارش نفت نیوز؛ در این توافقنامه درباره تقسیط بدهی پتروشیمی اصفهان به پالایشگاه این شهر و همچنین میزان و قیمت خوراک مایع ارسالی به این مجتمع تصمیمات خوبی گرفته شد که هر دو طرف از نتایج آن راضی هستند.

پتروشیمی اصفهان از تاریخ ۴ تیرماه سال جاری (۹۱ ) با قطع کامل خوراک این مجتمع از سوی شرکت پالایش نفت اصفهان تعطیل شده بود که با توافق جدید به زودی فعالیت خود را از سر می گیرد. توافق جدید شرایط برد-برد را برای طرفین در پی دارد.

شرکت پتروشیمی اصفهان از شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از وزارت نفت بوده که بعنوان یکی از طرحهای مهم دهه اول انقلاب با سرمایه گذاری حدود ۲۲۴ میلیون دلار و بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسید و پس از آن با توجه به سیاست کلی نظام و در جهت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از سال ۱۳۷۸ سهام آن در سازمان بورس اوراق بهادار عرضه و از سال ۳۸۹ بطور کامل به بخش خصوصی واگذار گردید و مطابق قانون تجارت اداره میشود.

مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی ؛ ظرفیت تولید سالانه 55 هزار تن بنزن، 72 هزار تن تولوئن، 22 هزار تن ارتوزایلین، 44 هزار تن پارازیلین، 75 هزار تن مخلوط زایلین ها و 40 هزار تن انیدریدفتالیک برخوردار است.

این مجتمع از واحدهای زیربنایی کشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی نظیر شوینده‌ها، پلاستیک‌ها،‌ الیاف پلی استر، نرم‌کننده‌های پـلاستیکی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی به کار برده می‌شود.

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۴۳۲