کمک به توسعه صادرات غیرنفتی از وظایف بخش اقتصادی وزارت خارجه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یافتن زمینه های توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات پتروشیمی از جمله وظایف بخش های اقتصادی وزارت خارجه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه، 10 دیماه) در نشست خبری اظهار کرد: وزارت خارجه به عنوان پلی میان دستگاه‌های داخلی و سایر نهاد‌های خارجی اعم از دولتی و خصوصی فعالیت خود را در معاونت دیپلماسی اقتصادی انجام می دهد.

وی افزود: یافتن زمینه های توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات پتروشیمی از جمله وظایف بخش‌های اقتصادی نمایندگی های ایران در خارج از کشور است.

قاسمی با بیان اینکه ما تسهیل کننده و هماهنگ کننده همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی خارجی هستیم، تصریح کرد: بر این اساس، معاونت دیپلماسی اقتصادی در برهه فعلی، نقش برجسته‌ای دارد و اقدام‌هایی که باید در راستای تسهیل روابط سازمان‌های داخلی و خارجی انجام دهد را دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع ساز و کاز مالی اروپا در برابر ایران اشاره و عنوان کرد: این ساز و کار تنها شامل موضوع نفت نمی‌شود، بلکه در صورت اجرایی شدن آن، همه کالاها و اقلام و حتی مجموعه‌ای از تبادلات را می تواند در برگیرد.
۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۰۴