رشد 75 درصدی ترانزیت در 4 سال/ ترانزیت سوخت به افغانستان

رشد 75 درصدی ترانزیت در 4 سال/ ترانزیت سوخت به افغانستان
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترانزیت سوخت به افغانستان از مردادماه امسال مجدد از سر گرفته شده است، گفت: میزان ترانزیت کشور نسبت به 4 سال گذشته بیش از 75 درصد رشد داشته است.
 

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به رشد ترانزیت در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت: میزان ترانزیت کشور نسبت به 4 سال گذشته بیش از 75 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص ترانزیت سوخت به کشور همسایه، افغانستان، گفت: در تیر ماه سال جاری پس از جلسات متعدد در کارگروه ترانزیت و کمیته های مربوطه، با ترانزیت مجدد سوخت به کشور افغانستان از طریق مرزهای زمینی مشترک موافقت شده است.

وی افزود: از مردادماه امسال این موضوع اجرایی شده است و در حال حاضر مسئولیت انجام این امر برعهده نهادهای دیگر مانند گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از وظایف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امر ترانزیت نقش هماهنگ کننده بین دستگاههای مربوطه است، بیان کرد: علی رغم تحریم‌های کاذب از سوی برخی کشورها، کریدورهای ترانزیتی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه فعال هستند.

افندی زاده تصریح کرد: درخواست و استقبال کشورهای غیر عضو منطقه برای عضویت و همکاری در این کریدورها رو به افزایش است و تاثیر بسیار مثبتی در روابط دیپلماسی کشور هم داشته است.

۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۲۰۵